لزوم تدوین پیوست رسانه‌ای مناسب برای رویدادهای نوروزی شهر اصفهان

یکصدوشصت‌ودومین ﺟﻠﺴﻪ کمیسیون فرهنگی، اجتماعی، ورزشی شورای اسلامی شهر اصفهان برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، یکصدوشصت‌ودومین جلسه کمیسیون فرهنگی، اجتماعی، ورزشی شورای اسلامی شهر اصفهان با دو دستور کار همراه بود.

علی صالحی، رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای اسلامی شهر اصفهان در ابتدای این جلسه با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب در دیدار با دانشجویان اظهار کرد: ایشان در این دیدار ابعاد مختلفی از تبیین را برای عموم مردم چه در رابطه با موضوعات هسته‌ای، رویارویی با آمریکا و نوع نقد به مسئولان و دستگاه‌ها و چه در رویارویی با مسائل اصلی و فرعی و اولویت‌های کشور و تبیین ادامه مسیر انقلاب اسلامی در شرایط داخلی، منطقه‌ای و بین المللی بیان کردند.

وی با بیان اینکه همه ما باید تلاش کنیم تا به اندازه وسع خود موضوعات مدنظر رهبر معظم انقلاب را در رویارویی نرم‌افزاری با دشمن پیش ببریم گفت: شناخت اولویت‌ها و مسائل اصلی و فرعی پل ارتباطی حوزه فرهنگی و بیانات رهبر معظم انقلاب است.

رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: امروز با مقابله نرم افزاری دشمن روبه‌رو هستیم که باید اولویت‌ها را در رویارویی با این شرایط انتخاب کنیم و آنچه که دشمن روی آن دست گذاشته باید مسئله اصلی باشد.

صالحی با اشاره به تلاقی ایام نوروز و ماه مبارک رمضان به ویژه شب‌های قدر بیان کرد: برای ایام پیش رو، تدابیر ویژه‌ای از جانب همه دستگاه‌های فرهنگی شهر، استان و کشور لازم است، البته در حوزه مدیریت شهری تلاش‌های خوبی صورت گرفته، ضمن اینکه آماده برگزاری جلسات مشترک با دستگاه‌های متولی حوزه فرهنگ برای ایجاد هم افزایی بیشتر و پرهیز از دوقطبی‌ها هستیم.

پیگیری مصوبات مرتبط با تحول نظام بصری در شهرداری اصفهان

در دستور کار نخست این جلسه مصوبات جلسه ۲۷ دی کمیسیون با موضوع هم افزایی و هماهنگی بین بخشی برنامه‌ها و اقدامات شهرداری در خصوص تحول نظام بصری در شهرداری پیگیری شد.

حجت‌الاسلام مهروی‌پور، عضو کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای اسلامی شهر اصفهان در این جلسه اظهار کرد: متولیان حوزه تبلیغات شهری به تابلوهای تبلیغاتی در شهر فقط نگاه بر پایه درآمدزایی نداشته باشند، زیرا هزینه‌کرد فرهنگی در این بخش، چندین برابر سرمایه فرهنگی به دنبال خواهد داشت.

وی افزود: تابلوهای شهری به‌طور معمول در اختیار خدمات شهری است که ما نیز باید در این خصوص تصمیمات جدیدی بگیریم و در این زمینه به جسارت در مدیریت نیازمندیم.

مجید نادرالاصلی، عضو کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای اسلامی شهر اصفهان نیز اظهار کرد: سخنان رهبر معظم انقلاب در شهر باید بازتاب پیدا کند و در این خصوص می‌توان برنامه‌ریزی‌هایی انجام داد.

وی افزود: در حوزه تبلیغات بیشتر به مسائل سخت‌افزاری توجه داریم در حالی که بعد نرم‌افزاری موضوع نیز از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.

در این جلسه مقرر شد مستندات و ضوابط ظرفیت تبلیغاتی در اختیار مؤسسه رویان به کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای اسلامی شهر ارائه شود. همچنین بر واکنش سریع نسبت به موضوعات تأکید و عنوان شد که تقسیم‌بندی مناسبی بین تابلوهای تبلیغاتی بخش تجاری و فرهنگی صورت گیرد.

علی صالحی، رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای اسلامی شهر اصفهان علاوه بر تأکید بر نکات ذکر شده بیان کرد: در حوزه تبلیغات به نقشه راه نیازمندیم و ظرفیت تبلیغات شهر باید مشخص شود. به این صورت که پیش‌بینی شود از صددرصد تابلوها چه میزان به هر یک از انواع تابلوهای تبلیغاتی اختصاص دارد.

وی با بیان اینکه استفاده از تبلیغات دیجیتال کمک بسیار مهمی به برگشت سرمایه در این حوزه می‌کند، گفت: تأکید می‌شود که در مدت زمانی مشخص، روند اجرایی شدن تبلیغات دیجیتال و مقررات آن در شهرداری ارائه شود.

به گزارش ایمنا، در ادامه این جلسه گزارش ستاد سفر شهرداری اصفهان برای ایام نوروز و ماه مبارک رمضان ارائه شد؛ بر اساس این گزارش ۵۷ عنوان برنامه و ۷۹۳ اجرا در نوروز تدارک دیده شده است.

در اجرای برنامه‌های نوروزی، بر ترویج نشاط، تقویت هویت ملی، مشارکت مردمی، مواسات، همدلی و همگرایی تأکید و مقرر شد پیوست رسانه‌ای قوی برای رویدادهای نوروزی در نظر گرفته شود.

کد خبر 849131

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.