به گزارش خبرگزاری ایمنا از فارس، محمدحسن اسدی صبح امروز _سهشنبه بیستسوم بهمن_ ایستگاه مترو میلاد را یکی از ایستگاههای خط ۳ قطار شهری شیراز دانست و اظهار کرد: این ایستگاه در بلوار میرزای شیرازی قبل از زیرگذر صنایع در دست احداث است که به دلیل موقعیت مکانی و همجواری با کمربندی شیراز، یکی از پرترددترین ایستگاههای قطار شهری شیراز محسوب میشود.
وی با بیان اینکه عملیات اجرایی این ایستگاه بیوقفه در حال انجام است، افزود: تاکنون ۳۸ هزار مترمکعب حفاری، ۱۰ هزار مترمکعب بتنریزی و به میزان ۸۳۰ هزار کیلوگرم آرماتوربندی در این پروژه انجام شده است.
شهردار شیراز با اشاره به طول حدود ۱۲ کیلومتری خط ۳ مترو، گفت: روش حفاری در این خط بهصورت مکانیزه (تی بیام) با قطر تونل ۹ متر است که امتداد آن از میدان میرزای شیرازی تا شهرک گلستان است و در حال حاضر شش ایستگاه از هشت ایستگاه این خط در حال ساخت است که ایستگاه میلاد یکی از آن ایستگاهها است.
اسدی با اشاره به اینکه ایستگاه میلاد به روش ریپ و شمع در حال احداث است که برای احداث ایستگاه به این روش، نیاز بود تا در ابتدا یک رمپ دسترسی و تونل ایجاد شود، گفت: پس از طی این مراحل پروژه روند اجرایی خوبی را طی میکند.
وی به اهمیت احداث این ایستگاه اشاره کرد و افزود: با توجه به اینکه توسعه غربی خط یک قطار شهری تا ایستگاه راهآهن شیراز ادامه مییابد، ورودی شهر صدرا و شهرکهای شمال غرب شیراز را به خطوط اصلی مترو وصل میکند.
شهردار کلانشهر شیراز ایستگاه مترو میلاد را یکی از ایستگاههایی که بهصورت زیرزمینی در حال احداث است، دانست و اظهار کرد: حجم خاکبرداری در این ایستگاه ۸۳ هزار مترمکعب و عرض ایستگاه ۲۸ متر است که حدود ۲۰ هزار مترمکعب بتنریزی در این ایستگاه صورت خواهد گرفت.
اسدی به طاقتفرسا بودن احداث خطوط مترو اشاره کرد و با بیان این نکته که برای ساخت ایستگاههای مترو به روش زیرزمینی باید هزینه و زمان بیشتری متحمل شد، خاطرنشان کرد: سختی فراوان کار و مشکلات اقتصادی هرگز مانع از اجرای پروژههای مترو نشده است.
به گزارش ایمنا، خط ۳ مترو شیراز ظرفیت جابهجایی ۱۸ هزار مسافر در ساعت را دارد.
نظر شما