۱۸ بهمن ۱۴۰۳ - ۱۱:۰۱
ماریا، مرز باریک حقیقت و قضاوت

اگر یک ویدیوی ساده بتواند زندگی کسی را برای همیشه تغییر دهد، چه می‌شود؟ «ماریا» داستان دختری است که تمرین بازیگری، او را به کام بحرانی پیچیده می‌کشاند؛ جایی که حقیقت در گرداب سوءتفاهم و قضاوت‌های اجتماعی گم می‌شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، در دنیایی که مرز میان واقعیت و مجاز در حال محو شدن است، ماریا تصویری تکان‌دهنده از سرنوشت دختری است که تنها یک تمرین بازیگری داشت، اما سرنوشتش در مسیر دیگری رقم خورد.

مهدی اصغری ازغدی با نخستین حضور خود در جشنواره فیلم فجر، روایتی پرالتهاب از سوءتفاهمی عظیم را به تصویر کشیده است؛ سوءتفاهمی که زندگی یک دختر بلوچ و گروه فیلم‌سازان اطرافش را دگرگون می‌کند. فیلم، درامی پرتنش است که ماجرای گم‌شدن دختری بازیگر و تلاش برای یافتن او را در بستری از واقعیت و خیال روایت می‌کند.

داستان از جایی آغاز می‌شود که ویدئویی از تمرین بازیگری دختری جوان، ناخواسته منتشر می‌شود و در فضای پرهیاهوی شبکه‌های اجتماعی به یک رسوایی بزرگ تبدیل می‌شود. هیچ‌کس باور نمی‌کند که این تنها یک تمرین بوده است، حتی خانواده‌اش…؛ سوءتفاهمی که سرنوشت او را تغییر می‌دهد و حالا دو سال بعد، تماس ناگهانی ماریا، جست‌وجویی پراضطراب را آغاز می‌کند.

ماریا نه‌تنها داستانی از پیامدهای یک خطای ساده را روایت می‌کند، بلکه لایه‌هایی عمیق از تأثیر شبکه‌های اجتماعی، قضاوت‌های ناعادلانه و بحران‌های هویتی را به تصویر می‌کشد. فیلم با وجود انتخاب‌های هوشمندانه در بازیگری و فضاسازی، در بعضی لحظات به‌دلیل طولانی‌شدن روایت و مکث‌های زیاد، از ریتم می‌افتد، اما در مجموع، اثری است که مخاطب را با خود همراه می‌کند، هرچند که ممکن است پاسخ نهایی‌اش به‌اندازه پرسش‌هایی که مطرح می‌کند، قوی نباشد.

فیلم با عبور از چارچوب‌های رایج و حضور در جشنواره‌های خارجی، یکی از آثار پرحاشیه فجر سال جاری محسوب می‌شود.

کد خبر 837061

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.