رسانه‌ها، کلید اصلاح فرهنگ عمومی و ترویج فرزندآوری

رئیس مرکز جوانی جمعیت، سلامت خانواده و مدارس وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با تاکید بر اهمیت رسانه‌ها در تغییر فرهنگ عمومی و سبک زندگی گفت: برای انجام هر فعالیتی باید نسبت آن را با رسانه‌ها بیابیم، زیرا با استفاده از فضای رسانه‌ای سریع‌تر می‌توان انگاره‌های ذهنی را اصلاح کرد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، صابر جباری امروز _پنجشنبه یازدهم بهمن_ در نشست هم‌اندیشی با فعالان مردمی جمعیت با تاکید بر اهمیت موضوع خانواده، فرزندآوری و جوانی جمعیت اظهار کرد: صداوسیما، مداحان، طلاب و روحانیون، بسیج و فعالان مردمی نقش مهمی در ترویج این موضوع دارند، همچنین با توجه به اینکه رسانه‌ها در جامعه امروزی می‌تواند بیشترین تأثیر را داشته باشد، نیاز داریم با استفاده از رسانه‌ها به تغییر فرهنگ عمومی و سبک زندگی بپردازیم.

وی با تاکید بر اهمیت رسانه‌ها در تغییر فرهنگ عمومی و سبک زندگی افزود: برای انجام هر فعالیتی باید نسبت آن را با رسانه‌ها بیابیم، زیرا رسانه تأثیر زیادی بر تغییر انگاره‌های ذهنی دارد؛ زمانی برای بیان مطلب علمی باید صدها صفحه کتاب مطالعه می‌شد، اما امروزه با انتشار یک تصویر گرافیکی یا حتی یک عبارت کوتاه و عکس‌نوشته می‌توان همان پیام را به مخاطبان منتقل کرد.

رئیس مرکز جوانی جمعیت، سلامت خانواده و مدارس وزارت بهداشت عنوان کرد: در سال‌های گذشته، شکاف نسلی میان افراد بیشتر بود، اما در حال حاضر این شکاف به حدود پنج سال کاهش پیدا کرده است. فرزندانی که به دنیا می‌آیند با اینکه تفاوت سنی کمتری دارند، اما در دیدگاه‌های متفاوتی دارند که این تفاوت‌ها می‌تواند تهدید یا فرصت باشد؛ با استفاده از فضای رسانه‌ای سریع‌تر می‌توان انگاره‌های ذهنی را اصلاح کرد.

جباری با بیان اینکه برنامه‌های دولت و وزارت بهداشت مشخص است و سعی داریم این برنامه را در سطح شهرها دقیق‌تر کنیم، ادامه داد: نظام مسائل و نیازمندی‌های کشور و توانمندی‌های فعالان مردمی مشخص است، باید بتوانیم جایگاه و نقش خود را در این نظام فعالیتی مشخص کنیم و طبق فعالیت تعریف شده در انجام وظایف تلاش مستمر داشته باشیم.

کد خبر 834934

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.