به گزارش خبرگزاری ایمنا از سیستان و بلوچستان و به نقل از روابط عمومی ادارهکل راه و شهرسازی استان، مهدی پارسی اظهار کرد: با وجود تنگناهای مالی تمام پروژههای راهسازی در سیستان و بلوچستان فعال است به طوری که بهرهبرداری بیش از ۳۰۰ کیلومتر بزرگراه به همراه چهار پل بزرگ شیله، نهراب، ماشکید و افضل آباد در طول چهار سال اخیر در حوزه این اداره کل دستاورد مهم و ماندگار در توسعه شبکه حمل و نقل جادهای استان به شمار میرود.
وی تاکید کرد: با افزایش طول بزرگراههای استان شاهد تسهیل در ترافیک عبوری، دسترسی سریع به مراکز تجاری، منطقهای و فرامنطقه ای، سامان بخشیدن به یکی از مهمترین محورهای ترانزیت بین المللی و اصلی کشور یعنی چابهار- میلک، صرفه جویی در مصرف سوخت و انرژی، کاهش تصادفات و تلفات ترافیکی و تأمین ایمنی بیشتر در حمل و نقل و بهبود بخشیدن سرمایه گذاری ملی و منطقهای هستیم.
سرپرست ادارهکل راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان با بیان اینکه وقتی مبحث ترانزیت در سیستان و بلوچستان در اولویت قرار دارد، انتظار میرود که شبکه بزرگراهی نیز تسهیل کننده آن باشد، گفت: امید میرود با اجرای این طرحها، روند توسعه راه که زیربنای پیشرفت همه بخشهای دیگر است، سرعت گرفته و علاوه بر ایجاد اشتغال بیشتر، شاخصهای توسعه اقتصادی نیز روز به روز بیشتر شود.
وی همچنین با بیان اینکه این استان در توسعه بزرگراهی رتبهای پایینتر از میانگین کشوری دارد، بیان کرد: برای اینکه تمام راههای شریانی استان به بزرگراه تبدیل شود و به شاخصهای میانگین کشوری برسیم، باید ۳۰۰ هزار میلیارد ریال اعتبار برای توسعه راههای استان اختصاص داده شود.
گفتنی است؛ سیستان و بلوچستان تنها استان متصل به آبهای آزاد از طریق بندر چابهار، تنها استان با بیش از یک هزار و ۴۰۰ کیلومتر مرز آبی و خشکی بوده و در مسیر دو کریدور از سه کریدور در ترانزیت بزرگ جهان قرار داشته که همه این ظرفیتها موقعیت مناسب و راهبردی در تجارت و ترانزیت بینالمللی به آن داده که استفاده از این ظرفیتها برای توسعه استان نیازمند اختصاص اعتبارات در سطح ملی برای رسیدن به میانگین کشوری در حوزه بزرگراهی است.
این استان به دلیل وسعت زیاد دارای دو اداره کل راه و شهرسازی شمال به مرکزیت زاهدان و جنوب به مرکزیت ایرانشهر است.
نظر شما