برند شهری اصفهان باید یکپارچه شود

رئیس کمیسیون گردشگری و صنایع‌دستی اتاق بازرگانی اصفهان گفت: در حال حاضر هر نهادی در اصفهان برند خاص خود را دارد، اما نیاز است که یک برند واحد برای شهر اصفهان تعیین شود و باید به یک وفاق برسیم تا برند شهری یکپارچه‌ای داشته باشیم.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، مژگان ایزدی امروز _جمعه پنجم بهمن_ در سی‌امین جلسه مشترک مجمع نمایندگان شهرستان و اعضای شورای اسلامی شهر اصفهان که با حضور استاندار اصفهان با محوریت بررسی مشکلات توسعه گردشگری اصفهان برگزار شد، اظهار کرد: یکی از بزرگ‌ترین مشکلات گردشگری در این استان، نبود هم‌افزایی میان نهادهای مختلف است.

وی افزود: مشکل اصلی در گردشگری این است که حلقه‌ها در کنار هم قرار نگرفته و این در حالی است که با افزایش همکاری و هماهنگی میان مسئولان شهری، شهرداری، میراث فرهنگی و اتاق بازرگانی افزایش پیدا کند، می‌توان شاهد تحول بزرگی در این حوزه بود.

رئیس کمیسیون گردشگری و صنایع‌دستی اتاق بازرگانی اصفهان تاکید کرد: اگر قرار است رویدادی در اصفهان برگزار شود، باید تعریف دقیق و هماهنگ‌تری از آن وجود داشته باشد.

ایزدی با اشاره به مسئله تبلیغات در گردشگری گفت: تبلیغات در صنعت گردشگری نقش بسیار مهمی دارد و اگر بتوانیم برنامه‌ها و رویدادها را با هم تلفیق کنیم، اثرگذاری بیشتری خواهیم داشت.

وی با اشاره به تجربه اخیر خود در مشهد ادامه داد: هفته گذشته به دعوت کانون زنان بازرگان اتاق ایران و اتاق بازرگانی شهر مشهد به این کلان‌شهر سفر کردم؛ در این سفر از یک کارخانه نوآوری بازدید کردیم که قبل از انقلاب ساخته شده بود و پس از سال‌ها متروکه شده بود، اما با مدیریت هوشمندانه، این کارخانه به یک مرکز نوآوری تبدیل شده بود که شرکت‌های مختلفی در آن فعالیت می‌کردند.

رئیس کمیسیون گردشگری و صنایع‌دستی اتاق بازرگانی اصفهان افزود: این تجربه بسیار آموزنده بود و پیشنهاد می‌کنم شهرداری اصفهان از این الگو برای راه‌اندازی مراکز نوآوری در اصفهان استفاده کند.

رئیس کمیسیون گردشگری و صنایع‌دستی اتاق بازرگانی اصفهان تاکید کرد: این کارخانه نوآوری شامل بخش‌هایی همچون موزه، سالن اجلاس و کتابخانه بود که نمونه‌ای از بهره‌برداری مؤثر از فضای متروکه به شمار می‌رفت.

ایزدی با اشاره به برگزاری رویدادهای ملی و بین‌المللی در اصفهان گفت: برای سال آینده پیشنهاد دادیم که اصفهان میزبان اجلاس دوم باشد و باید برای این مهم برنامه‌ریزی دقیق و منسجم صورت گیرد.

وی ادامه داد: اصفهان از یکم تا پنجم اسفند سال‌جاری میزبان ۱۰۰ اپراتور جهانی خواهد بود که این رویداد برای نخستین‌بار در کشور برگزار می‌شود.

رئیس کمیسیون گردشگری و صنایع‌دستی اتاق بازرگانی اصفهان با اشاره به موضوع برند شهری اظهار داشت: در حال حاضر هر نهادی در اصفهان برند خاص خود را دارد، اما نیاز است که یک برند واحد برای شهر اصفهان تعیین شود و باید به یک وفاق برسیم تا برند شهری یکپارچه‌ای داشته باشیم.

ایزدی گفت: این موضوع باید در دستور جلسه مسئولان قرار گیرد تا برند واحدی برای اصفهان معرفی شود.

وی درباره درخواست‌های اتاق بازرگانی اصفهان از شهرداری ادامه داد: درخواست کرده‌ایم که شهرداری در برگزاری رویدادهای گردشگری به ما کمک کند، از جمله درخواست‌های ما نصب بنرهای تبلیغاتی در سطح شهر برای رویدادهای گردشگری است که می‌تواند به جذب مخاطب و ارتقای صنعت گردشگری کمک کند.

رئیس کمیسیون گردشگری و صنایع‌دستی اتاق بازرگانی اصفهان با اشاره به مشکلات پروازهای هوایی در اصفهان تصریح کرد: در زمینه حمل‌ونقل هوایی، تلاش‌های زیادی انجام داده‌ایم تا مشکلات پروازهای بین‌المللی را رفع کنیم؛ به‌تازگی پروازهای جدیدی با همکاری اتاق بازرگانی و فرودگاه اصفهان به مقصد ترکیه راه‌اندازی شده است.

ایزدی گفت: درباره پروازهای قطری نیز موفق به مذاکره و برقراری پروازهای جدید از ایرلاین‌های مختلف به اصفهان شده‌ایم که این اقدام به توسعه گردشگری هوایی کمک خواهد کرد.

وی اضافه کرد: تمام این اقدامات برای ارتقای صنعت گردشگری اصفهان و جذب سرمایه‌گذاری‌های خارجی ضروری است و همکاری بیشتر میان نهادهای مختلف شهری برای دستیابی به این اهداف باید وجود داشته باشد.

کد خبر 832871

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.