به گزارش سرویس ترجمه خبرگزاری ایمنا، آمار نشان میدهد که ژاپن سال گذشته میزبان تعداد بیسابقهای از گردشگران بود و قیمت پایین ین، جذابیت این مقصد را با وجود شکایاتی درباره ازدحام در مناطقی همچون کیوتو تقویت کرد. این کشور توسط نسخه ۲۰۲۴ جوایز سالانه انتخاب خوانندگان مرجع جهانی سفرهای لوکس، Condé Nast Traveler، با ثبت ورود بیش از ۳۶.۸ میلیون گردشگر بهعنوان محبوبترین مقصد سفر جهان انتخاب شد. این رقم از رکورد ۳۲ میلیون نفری سال ۲۰۱۹ بالاتر بود و نشاندهنده بازگشت به رونقی است که بیش از یک دهه پیش و قبل از قطع شدن آن توسط همهگیری کووید -۱۹ آغاز شد. این تعداد نسبت به سال ۲۰۱۲ بیش از چهار برابر شده است که دلیل آن تا حدودی سیاستهای دولت برای ارتقای جاذبههای گردشگری کشور، از دامنههای باشکوه کوه فوجی تا زیارتگاهها و سوشیبارها در بخشهای دوردستتر مجمعالجزایر است. عامل دیگر ارزان بودن ین است که طی سه سال گذشته نسبت به سایر ارزها افت داشته و هر خریدی را در ژاپن مقرونبهصرفهتر کرده است.
دولت ژاپن هدف بلندپروازانهای برای دو برابر کردن تعداد گردشگران و رسیدن آن به ۶۰ میلیون نفر در سال تا ۲۰۳۰ تعیین کرده است. مقامات این کشور قصد دارند گردشگران را بهطور یکنواخت در سراسر ژاپن پخش و از مشکلات ناشی از هجوم بازدیدکنندگان مشتاق به تماشای شکوفههای گیلاس بهاری یا رنگهای زنده پاییزی جلوگیری کنند، با این حال همچون سایر جاذبههای گردشگری جهانی از جمله ونیز در ایتالیا، مخالفتهای فزایندهای از سوی ساکنان مقاصدی همچون پایتخت باستانی کیوتو وجود داشته است.
این شهر مملو از سنتهای منحصربهفرد است که تنها چند ساعت با قطار از توکیو فاصله دارند. شهر به افراد کیمونوپوش و معابد بودایی پرجمعیت شهرت دارد و مردم محلی آن از بیاحترامی گردشگرانی شکایت کردهاند که ساکنان را برای عکس گرفتن مورد آزار و اذیت قرار میدهند و موجب ازدحام، ترافیک و زباله میشوند.
کیوتو در تلاش برای بهبود وضعیت و افزایش جریان پول نقد، از برنامههایی برای افزایش مالیاتهای اقامتی رونمایی کرده است که هدف آن تحقق «گردشگری پایدار» با سطح بالایی از رضایت برای شهروندان، گردشگران و کسبوکارها است.
نظر شما