به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از اطلاعرسانی وزارت آموزش و پرورش، علیرضا کاظمی در جلسه شورای عالی اظهار کرد: رئیس جمهور مجدانه پیگیر مسائل آموزش و پرورش هستند، به طوری که تاکنون ۱۵ جلسه در این مورد برگزار کرده است، یکی از رویکردهای ایشان درباره آموزش و پرورش، توسعه عدالت آموزشی با تمرکز بر توسعه فضای آموزشی است و معتقد است مدل و الگوی ساخت مدارس کشور باید تغییر کند، یکی دیگر از رویکردهای ایشان کیفیت بخشی به نظام آموزش و پرورش کشور است.
وی افزود: نظام مسائل ۷۵۰ منطقه آموزش و پرورش کشور و ظرفیتهای این مناطق برای استفاده آموزش و پرورش استخراج شده است، رویکرد ما در مدرسه سازی استفاده از مشارکت نیروهای مردمی و جهادی برای انجام این کار است. نهادها و دستگاههای مختلفی برای همکاری در این امر خیر اعلام آمادگی کردهاند، برای کیفیت بخشی و ارتقای نظام آموزشی دو مسیر را دنبال میکنیم، یکی تحول در روشهای یادگیری و یاددهی است که اساسیترین مشکل ما در آموزش و پرورش روشهای یادگیری و یاددهی است.
وزیر آموزش و پرورش عنوان کرد: مسیر دومی که دنبال میکنیم، موضوع الگوی مدرسه در تراز سند تحول بنیادین که پیشتر تحت عنوان طرح تدبیر و تعالی مدیریت مدارس از آن نامبرده میشد و بیشتر بر ابعاد مدیریتی مدرسه تاکید دارد، ارتقای سطح مدیریتی مدارس از نظر شاخصها، راهبری کلان مدرسه، اندازه گیری و غیره مد نظر است، دوازده مسئله کلان آموزش و پرورش مشخص شده است که محور همه آنها سند تحول بنیادین و نقشه راه اجرای آن است.
کاظمی با تاکید بر اینکه خرده مسائل آموزش و پرورش خیلی زیاد است عنوان کرد: کارگروههای هوش مصنوعی، آسیبهای اجتماعی، دانشگاه فرهنگیان و اتاق تعیین وضعیت مهر ۱۴۰۴ تشکیل شده است و آزمونهای کیفیت بخشی، توانمند سازی معلمان، مسائل معیشتی و رفاهی فرهنگیان و پاداش پایان خدمت فرهنگیان که به طور جد پیگیر حل این مسائل هستیم، یک برنامه عملیاتی برای سال ۱۴۰۴ مبتنی بر شاخصهای برنامه هفتم توسعه و نقشه راه اجرایی سازی سند تحول بنیادین در دست بررسی و کار کارشناسی است.
نظر شما