به گزارش خبرگزاری ایمنا از شهرکرد، «پیشبینی احداث دومین پایانه مسافربری شهرکرد»، «شهرداری، کوتاهی در رفع نقاط حادثهخیز کمربندی ۱۵ خرداد نکرده است»، «مسئولیت شهرداریها در پوشش سرویس مدارس استثنایی نیازمند حمایت دولت است»، «اجرائیات شهرداری شهرکرد به بخش خصوصی واگذار میشود» و «بهسازی معابر و پیادهروها از اولویتهای مدیریت شهری شهرکرد است» از مهمترین این خبرهایی بودند که مدیریت شهری شهرکرد در راستای ارتقای کیفیت زندگی و زیباسازی شهری در هفته گذشته انجام داده است.
پیشبینی احداث دومین پایانه مسافربری شهرکرد
محمدحسین واحدیان، شهردار شهرکرد اظهار کرد: در طرح جامع شهری سال ۱۳۸۳ تنها در شهر شهرکرد یک پایانه مسافربری پیشبینی شده بود که هر انتقال برون شهری از این پایانه انجام میشود.
وی افزود: در طرح جامع شهری جدید یک پایانه مسافربری دیگری در حاشیه کمربندی حضرت قمربنیهاشم (ع) جنب ریل ایستگاه راهآهن پیشبینی شده است که دومین پایانه مسافربری شهرکرد خواهد بود.
شهردار شهرکرد گفت: برای شهروندان ناحیه غرب یا شهر کیان نیز که تنها از همان پایانه مسافربری باید استفاده کنند، پیشبینی شده است که در کنار این پایانه، پارکسوارهای موقت ایجاد شود.
وی ادامه داد: در این ایستگاهها محلهایی که دارای سکو باشد، پیشبینی شده است که مسافر استراحت کند تا اتوبوس و تاکسی حضور پیدا کند، این کار در دستور کار قرار دارد و از اوایل سال آینده شروع میشود.
شهرداری، کوتاهی در رفع نقاط حادثهخیز کمربندی ۱۵ خرداد نکرده است
شهردار شهرکرد در پاسخ به مسئله کوتاهی شهرداری شهرکرد در رفع نقاط حادثهخیز کمربندی ۱۵ خرداد که بهتازگی در رسانهها منتشر شده است، اظهار کرد: شهرداری شهرکرد هیچگونه کوتاهی در این زمینه انجام نداده است، موضوعات مرتبط به این مسئله بهطور مرتب در جلسات شورای ترافیک شهرستان و استان بررسی و تصمیمهای لازم گرفته میشود، همچنین اقدامات لازم برای بهبود وضعیت ترافیکی و ایمنی این منطقه با توجه به بودجه اختصاصپیدا کرده انجام میشود.
وی افزود: از جمله اقدامات شهرداری در این خصوص میتوان به اصلاح هندسی تقاطعهای سطح شهری اشاره کرد، در حال حاضر پروژههای اصلاحی در تقاطعهای مختلف، از جمله بلوار خواجه نصیر و میدان بسیج در حال انجام است، نصب علائم راهنمایی و رانندگی و دوربینهای مداربسته برای ثبت تخلفات نیز اجرایی شده است.
شهردار شهرکرد گفت: به تازگی پلیس راهنمایی و رانندگی درباره برخی از مسائل ایمنی، نظراتی را ارائه کرده است که شهرداری به طور فعال به آنها رسیدگی کرده است، یکی از موضوعات مطرحشده مربوط به ارتفاع روپوشهای وسط جادهها بوده که برای اصلاح آن اقداماتی در حال انجام است.
واحدیان خاطرنشان کرد: جدولهایی که برای جلوگیری از انحراف خودروها ایجاد میشوند، به تنهایی کافی نیستند و عامل اصلی تصادفات، رعایت نکردن سرعت مجاز توسط رانندگان است، در حال حاضر، سرعت مجاز در این محور بین ۷۰ تا ۸۰ کیلومتر در ساعت است، اما بسیاری از رانندگان این مقررات را نادیده میگیرند.
وی تأکید کرد: برای بهبود شرایط ایمنی، نظارت بر رفتار رانندگان باید افزایش پیدا کند و اقدامات زیرساختی نظیر نصب جدول، اصلاح آسفالت و علائم جادهای بهطور جدی استمرار داشته باشد.
مسئولیت شهرداریها در پوشش سرویس مدارس استثنایی نیازمند حمایت دولت است
شهردار شهرکرد اظهار کرد: وزارت کشور و سازمان شهرداریها باید تسهیلاتی را برای تقویت حوزه حملونقل عمومی به شهرداری بدهند، این تسهیلات میتواند شامل کاهش قیمت ماشینها، ارائه وام یا حتی اعطای ماشینهای رایگان باشد.
وی با اشاره به مشکلات موجود در ناوگان حملونقل عمومی شهرکرد گفت: سال گذشته به دلیل شرایط مناسب ناوگان حملونقل عمومی، سه اتوبوس برای جابهجایی دانشآموزان تأمین شد، اما در سالجاری با کمبود اتوبوس روبهرو هستیم.
واحدیان با اشاره به نارضایتی مردم از تأخیر در خطوط اتوبوس تصریح کرد: بخش خصوصی بخشی از اتوبوسهای خود را به تهران منتقل کرده است و دیگر در شهرکرد فعالیت نمیکند.
وی با بیان اینکه اقداماتی برای حمایت از مدارس استثنایی انجام شده است، اضافه کرد: مصوبهای از شورای اسلامی شهرکرد گرفته شده است، تا به ازای هر دانشآموز استثنایی مبلغ یک میلیون تومان به مدارس کمک شود، این اقدام به منظور تأمین هزینه سرویس مدارس و تسهیل دسترسی دانشآموزان به آموزش انجام شده است.
شهردار شهرکرد بیان کرد: این کمک مالی میتواند به مدارس استثنایی در تأمین وسایل نقلیه مناسب و خدمات رفتوآمد کمک کند و به این ترتیب، شرایط بهتری برای دانشآموزان فراهم آورد.
واحدیان با بیان اینکه یکی از چالشهای اصلی در ارائه خدمات به دانشآموزان استثنایی، کمبود منابع مالی و امکانات لازم برای حملونقل است، خاطرنشان کرد: اگر دولت بتواند به شهرداریها و نهادهای محلی در زمینه تأمین بودجه و تسهیلات کمک کند، میتوانیم شاهد بهبود قابل توجهی در خدمات حملونقل عمومی و بهویژه رفتوآمد دانشآموزان باشیم.
اجراییات شهرداری شهرکرد به بخش خصوصی واگذار میشود
واحدیان اظهار کرد: ستاد انضباط شهری که به عنوان ستاد اجراییات نیز شناخته میشود، مسئولیتهای مهمی در زمینه مقابله با سد معبر و تخلفات ساختمانی در سطح شهر را بر عهده دارد، این نهاد در تلاش است تا با اعمال نظارت دقیقتر و ساماندهی به این مسائل، رضایت شهروندان را جلب کند.
وی افزود: با توجه به مشکلاتی که درباره سد معبر و تخلفات ساختمانی در شهر وجود داشت و نارضایتیهای مردمی را برانگیخته بود، شهرداری شهرکرد تصمیم گرفت تا سازوکار جدیدی برای ساماندهی این موضوع معرفی کند.
شهردار شهرکرد گفت: تعداد تخلفات سد معبر شهرکرد در ۹ ماه گذشته هزار و ۶۳۰ مورد بود که ۹۹ مورد آن مربوط به ترازوهای دیجیتال، ۴۷۴ مورد آن تابلوهای چوبی، ۲۷۵ مورد بنرهای ساحلی و سایر اقلام ۷۸۲ مورد بودهاند.
واحدیان اضافه کرد: در این مدت، تعداد مغازههای پلمب شده توسط نیوجرسی ۱۱ مورد، ماشینهای توقیفی ۱۱ مورد و تعداد اخطاریههای صادر شده و صورت جلسات پلیس در مجموع ۹۹۸ مورد بوده است.
وی بیان کرد: درباره تخلفات ساختمانی نیز در ۹ ماه گذشته، هزار و ۲۹۰ مورد جریمه، ۶۱ مورد قلع بنا و تخریب، ۲۷ مورد تبدیل به کاربری مجاز و هفت مورد تأمین پارکینگ انجام شده است.
بهسازی معابر و پیادهروها از اولویتهای مدیریت شهری شهرکرد است
شهردار شهرکرد اظهار کرد: پیادهروسازی یکی از سیاستهای مدیریت شهری است که پیشبینی شده و در طرح جامع ترافیک نیز به این مهم اشاره شده است و تنها خیابان کاشانی نیست، بلکه پیادهروسازی در خیابانهای شریعتی، سعدی، بلوار فارابی و وردوی معلم در حال اجرا است.
وی افزود: یکی از معضلات شهر شهرکرد وجود خودروهای تکسرنشین است که در تلاش هستیم که با پیادهروسازیها ضمن فرهنگسازی، شهروندان را به پیادهروی ترغیب کنیم.
شهردار شهرکرد گفت: این سیاست برای کل شهر است اما گاهی اوقات نمیتوان در تمام معابر به صورت همزمان آن را انجام داد، چراکه در خیابان بوعلی سینا در حال تعریض هستیم و پیادهروسازی پس از انجام تعریض عملیات اجرا میشود.
واحدیان ادامه داد: در میرآباد غربی نیز همین دغدغه وجود دارد اما به دلیل اینکه زمانی که ساختوساز در این محله انجام شده، نقشه راهی برای هدایت آبهای سطحی طراحی نشده و به دلیل اینکه میرآباد دارای توپوگرافی خاصی است و شیب بسیار تندی دارد، باید به این موضوعات توجه شود.
وی گفت: محله میرآباد آبروهای خوبی ندارد، کانال هدایت آبهای سطحی و کانال انتقال آب ندارد که در این راستا از سال گذشته تاکنون بهسازی مسیلها و کانالها طراحی و در خیابان الوند، جهاد، آفتاب و فجر کانالها و مسیل هدایت آب بهسازی میشود.
شهردار شهرکرد تصریح کرد: پیادهروهای خیابان میرآباد غربی نیاز به بهسازی دارد که اعتبارات لازم در سال آینده پیشبینی شده است اما در ابتدا باید موضوع کانال هدایت آبهای سطحی و حفاریها انجام تا موازیکاری صورت نگیرد.
نظر شما