راهکار شهر آمریکایی برای کنترل و مدیریت حق تقدم در خیابان‌ها

فیلادلفیا از توسعه یک محصول جدید مبتنی بر ابر برای کنترل و مدیریت حق تقدم در خیابان‌های خود خبر داد که اطلاعات دوقلوی دیجیتالی در مورد خیابان‌ها، پیاده‌روها و حاشیه‌های شهری را در اختیار آن قرار می‌دهد تا به آزمایش قوانین جدید تردد با انواع وسایل‌نقلیه خصوصی و عمومی بپردازد.

به گزارش سرویس ترجمه خبرگزاری ایمنا، فیلادلفیا با بهره‌گیری از محصول جدید مبتنی بر ابر خود موسوم به قوانین جاده‌ای آی‌کیو (IQ Road Rules) که اطلاعات دوقلوی دیجیتالی در مورد خیابان‌ها، پیاده‌روها و حاشیه‌های شهری را در اختیارش قرار می‌دهد، به کنترل و مدیریت حق تقدم (right-of-way) در خیابان‌های خود می‌پردازد.

حق تقدم (Row) یک راهرو حمل‌ونقل یا وضعیت قانونی است که مطابق با آن افراد، حیوانات، وسایل‌نقلیه، کشتی‌های آبی یا خطوط تاسیساتی تردد می‌کنند و از بعد فیزیکی بزرگراه‌هایی با دسترسی کنترل‌شده، راه‌آهن، کانال‌ها، مسیرهای پیاده‌روی، مسیرهای مهار اسب‌ها، مسیرهای دوچرخه‌سواری، تونل‌های شهری و مواردی از این قبیل را دربرمی‌گیرد که برای انواع مختلف تردد استفاده می‌شود. به لحاظ حقوقی نیز حق عبور یا بهره‌برداری از تأسیسات حمل‌ونقل است که می‌تواند به شیوه‌های مختلف ایجاد شود.

داده‌های محصول جدید فیلادلفیا به کارکنان اجازه می‌دهد تا تغییرات موقت و دائمی قوانین یادشده را در بخش‌های داخلی و خارجی با ذی‌نفعانی همچون شرکت‌های نقشه‌برداری دیجیتال و اپراتورهای ناوگان‌های حمل‌ونقل در میان بگذارند. این شهر معتقد است قوانین جاده از طریق داده‌ها و فناوری‌ها، به آن ظرفیت بیشتری برای بهبود مدیریت حق‌تقدم می‌دهد و می‌تواند با بهره‌گیری از استانداردهای داده موجود، مدیریت حق تقدم را با جزئیات بیشتری ترسیم کند و روش‌های جدیدی را برای مدیریت دیجیتالی آن از طریق طرحی آزمایشی در مرکز شهر مورد آزمایش قرار دهد، درنتیجه ایمنی رانندگان، دوچرخه‌سواران و عابران پیاده را بهبود بخشد. این محصول همچنین کارکنان آژانس حمل‌ونقل این شهر را قادر می‌کند تا برای بهبود ایمنی، کاهش ازدحام و بهبود دسترسی به مشاغل محلی، رویکردی مبتنی بر داده‌ها را برای کنترل و مدیریت حق تقدم اتخاذ کنند.

راهکار شهر آمریکایی برای کنترل و مدیریت حق تقدم در خیابان‌ها

قوانین جاده آی‌کیو چندین قابلیت کلیدی را در اختیار فیلادلفیا قرار می‌دهد که عبارتند از:

  • ایجاد یک دوقلوی دیجیتالی شامل خطوط سفر، حاشیه و پیاده‌روها در منطقه آزمایشی (که توسط تعداد بی‌شماری از ذی‌نفعان از جمله عابران پیاده، دوچرخه‌سواران، کاربران حمل‌ونقل عمومی، رانندگان و اپراتورهای حمل‌ونقل کالا استفاده می‌شود)
  • بارگذاری داده‌های موجود از قوانین محدودیت در کل مرکز شهر
  • بینش عمیق در مورد استفاده از حاشیه‌ها از جمله با ارائه اطلاعات در زمان واقعی و تاریخی در مورد میزان اشغال وسایل‌نقلیه
  • ابزارهای پیشرفته برای ویرایش دیجیتال و ایجاد هماهنگی میان قوانین حق تقدم
  • ایجاد ارتباط استاندارد در قوانین حق تقدم دیجیتال از طریق نسخه‌های عملی مشخصات داده‌های محدود و داده‌های مربوط به جابه‌جایی‌ها

قوانین حق تقدم عمومی در سال‌های اخیر به آزمایشگاهی برای بهره‌گیری از ابزار حمل‌ونقلی جدید همچون اسکوترهای مشترک، محل‌های سوار و پیاده شدن به وسایل‌نقلیه عمومی یا اشتراکی، پارکلت‌ها، خیابان‌های بازی، تحویل غذا، وسایل‌نقلیه خودران و روبات‌های پیاده‌رو تبدیل شده است. این آزمایش‌ها طی سال‌های آینده گسترش پیدا خواهد کرد و شهرها را به ابزارهایی برای هدایت این ابتکارات به سمت اهداف دیرینه خود مجهز می‌کند.

کد خبر 828229

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.