اجرای بیش از ۷ میلیون متر مکعب عملیات زیرسازی در بزرگراه زابل-زاهدان

سرپرست اداره‌کل راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان گفت: ۷ میلیون و ۳۹۹ هزار و ۵۸۶ متر مکعب عملیات زیرسازی در عملیات ساخت بزرگراه زابل- زاهدان انجام شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از سیستان و بلوچستان و به نقل از روابط عمومی اداره‌کل راه و شهرسازی استان، مهدی پارسی اظهار کرد: هفت میلیون و ۳۹۹ هزار و ۵۸۶ متر مکعب عملیات زیرسازی به همراه ۵۸۶ هزار و ۵۶۰ تن آسفالت و سه هزار و ۶۴۷ تن آرماتور و آهن‌آلات در عملیات ساخت بزرگراه زابل- زاهدان به طول ۲۰۰ کیلومتر توسط این اداره کل انجام شد.

وی ادامه داد: عملیات زیرسازی این پروژه مهم استان شامل چهار میلیون و ۸۹۱ هزار و ۳۴۱ متر مکعب خاک‌ریزی، یک میلیون و ۳۷۲ هزار و ۷۲۲ متر مکعب خاکبرداری، ۷۹۲ هزار متر مکعب زیر اساس، ۳۴۳ هزار و ۵۰۰ متر مکعب اساس و ۱۷۲ هزار و ۴۹۹ متر مکعب بتن‌ریزی بوده است.

سرپرست اداره‌کل راه و شهرسازی استان سیستان و بلوچستان افزود: همچنین در طول ۲۰۰ کیلومتر بزرگراه زابل- زاهدان از سال ۱۳۸۵ تاکنون ۵۶۰ دستگاه پل و آبرو به همراه دو دستگاه پل بزرگ نهراب به طول ۱۹۲ متر و پل شیله به طول ۱۷۶ متر احداث شده است.

وی از صرف اعتبار ۲۵ هزار میلیارد ریالی برای ساخت بزرگراه زابل- زاهدان خبر داد و افزود: با بهره‌برداری از این پروژه مهم راهسازی برای نخستین‌بار ارتباط بزرگراهی دو شهرستان استان برقرار می‌شود.

پارسی همچنین یکی از افتخارات استان را در سال‌های اخیر تقویت شبکه حمل‌ونقلی به ویژه بزرگراه عنوان کرد و گفت: با توجه به اینکه حمل‌ونقل یکی از مسائل مهم و اساسی و به عنوان یکی از ارکان پیشرفت استان و زندگی مردم برای جابه‌جایی مسافر و بار در حوزه داخلی و خارجی بسیار حائز اهمیت است، تلاش کرده‌ایم که در شرایط بسیار دشوار اقتصادی کنونی با تکمیل کریدور شمال به جنوب مسیر توسعه استان هموار شود.

وی بیان کرد: بدون شک بهره‌برداری از این پروژه، آرزوی دیرینه مردم این منطقه را محقق کرده و می‌تواند توسعه جهشی در بخش‌های مختلف را برای استان به همراه داشته باشد.

سرپرست اداره‌کل راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان تصریح کرد: در حال حاضر سراسر استان کارگاه راه‌سازی و عمرانی بوده و همه پروژه‌ها فعال هستند و از این بابت کاستی وجود ندارد، برای ما کیفیت و استاندارد ساخت و پیوسته کار کردن در این حوزه بسیار حائز اهمیت است.

گفتنی است، هم‌مرزی استان سیستان و بلوچستان با کشورهای پاکستان و افغانستان در شرق از یک سو و دسترسی به آب‌های آزاد دریای عمان در جنوب از سوی دیگر بهره‌مندی از منطقه آزاد تجاری - صنعتی چابهار، منطقه ویژه اقتصادی سیستان و بازارچه‌های مرزی در طول نوار مرزی راه را برای نقش‌آفرینی استان در تجارت، ترانزیت خارجی و مبادلات مرزی فراهم می‌سازد اما راه‌های این منطقه به ویژه مسیر چابهار - میلک در تراز این میزان ترانزیت نیست و برای تسهیل در تجارت توسعه شبکه بزرگراهی استان حائز اهمیت است.

کد خبر 827892

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.