خروج تی‌بی‌ام مترو از ایستگاه ابن‌سینا تا ۶۰ روز آینده/ پایانه کاوه مزاحمتی برای شهر ندارد

شهردار اصفهان با بیان اینکه تی‌بی‌ام خط دو متروی این کلان‌شهر از محور شمالی به ایستگاه ابن‌سینا رسیده است و باید از آن مکان خارج شود، اما خروج قطعات و انتقال آن‌ها زمان‌بر است، گفت: طبق پیش‌بینی‌ها برای انجام این اقدام ۶۰ روز زمان نیاز است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، علی قاسم‌زاده امروز _چهارشنبه دوازدهم دی_ در برنامه رادیویی «بی‌واسطه با مردم» با بیان اینکه بر اساس پیش‌بینی هواشناسی از روز گذشته منتظر بارش باران و برف در شهر اصفهان بودیم، اظهار کرد: شب گذشته نیروهای خدمات شهری شهرداری اصفهان آماده‌باش بودند تا صبح امروز شاهد لغزندگی جاده‌ها نباشیم؛ امیدوارم در روزهای آینده نیز شاهد نزولات آسمانی در شهر اصفهان باشیم.

وی با اشاره به انجام پروژه شهری مربوط به بخشی از خط دو متروی اصفهان در خیابان ابن‌سینا افزود: کسبه این خیابان از امروز درگیر این پروژه شدند که گلایه‌هایی به همراه داشت‌.

شهردار اصفهان با بیان اینکه تی‌بی‌ام خط دو متروی این کلان‌شهر از محور شمالی به ایستگاه ابن‌سینا رسیده است و باید از آن مکان خارج شود، اما خروج قطعات و انتقال آن‌ها زمان‌بر است، گفت: طبق پیش‌بینی‌ها برای انجام این اقدام ۶۰ روز زمان نیاز است؛ در این راستا شورای ترافیک تشکیل شد و تمام تاکید من بر این است که در آستانه نوروز ۱۴۰۴ آن محل نباید آسیب ببیند.

عذرخواهی شهردار اصفهان از کسبه خیابان‌های ابن‌سینا و علامه‌مجلسی

قاسم‌زاده با تاکید بر اینکه خروج تی‌بی‌ام خط دو متروی اصفهان باید تا قبل از اسفند ۱۴۰۳ از ایستگاه ابن‌سینا خارج شود، ادامه داد: عملیات این پروژه از روز گذشته آغاز شده است، البته قرار بود این اقدام پیوست رسانه‌ای داشته باشد تا کسبه خیابان‌های ابن‌سینا و علامه‌مجلسی در جریان قرار گیرند، اما اطلاع‌رسانی‌ها کافی نبوده است که از این بابت از کسبه این محدوده شهر عذرخواهی می‌کنم.

وی تصریح کرد: تاکید شده است همکاران قطار شهری و معاونت حمل‌ونقل و ترافیک به‌صورت سه شیفت کار را پیش ببرند که امیدوارم زودتر از زمان اعلام شده، قطعات تی‌بی‌ام را از ایستگاه ابن‌سینا خارج کنیم.

سوال شهروندان و پاسخ مسئولان

بخش دیگر این برنامه به پرسش شهروندان و پاسخ مدیران شهری اختصاص یافت.

خروج تی‌بی‌ام مترو از ایستگاه ابن‌سینا تا ۶۰ روز آینده/ پایانه کاوه مزاحمتی برای شهر ندارد

ایجاد دسترسی‌های متعدد برای ورزشگاه نقش جهان، راه حل معضل ترافیک هنگام برگزاری مسابقات فوتبال

شهروند: در میدان شهدای ورزشکار هنگام برگزاری مسابقات فوتبال ترافیک شدیدی ایجاد می‌شود، همچنین میدان نور خوبی ندارد که می‌طلبد رسیدگی لازم انجام شود.

علی قاسم‌زاده، شهردار اصفهان: در حال حاضر دسترسی‌های ورزشگاه نقش جهان مشکل دارد، از این‌رو اجتماع حدود ۵۰ تا ۶۰ هزار نفر در ورزشگاه و سپس تخلیه این جمعیت مشکلاتی به‌همراه دارد.

روزی که بانوان به ورزشگاه رفتند، پیش‌بینی چنین جمعیتی نشده بود، هرچند بلافاصله تدبیراتی از جمله اضافه‌شدن اتوبوس انجام شد؛ پیرو آن تجربه، با محوریت استانداری بلافاصله جلسه‌ای تشکیل شد تا راه حل‌ها بررسی شود.

دسترسی از محور دولت‌آباد و آزادگان در حال بررسی است که امیدوارم راه حل‌های کوتاه‌مدت و بلندمدت اندیشیده شود؛ راه حل اساسی راه‌اندازی قطار شهری و پایانه‌های ترکیبی و ریلی و تعریض محورهای مورد نیاز است که این موارد باید در طرح جامع در نظر گرفته شود.

بخشی که به‌عهده شهرداری است، در بودجه سال آینده در نظر گرفته شود.

علاقه‌مند هستیم از بازی‌های تیم سپاهان استقبال و با کیفیت خوب و حضور تماشاگر برگزار شود، از این‌رو باید مقدمات را فراهم کنیم.

محمدمهدی کریمی، مدیر منطقه ۱۴ شهرداری اصفهان: یکی از بزرگترین معضلات ترافیکی شهر اصفهان میدان شهدای ورزشکار بود که در این دوره مدیریت شهری به‌صورت ویژه در دستور کار قرار گرفت.

احداث زیرگذر در این میدان سختی‌های زیادی داشت، در نهایت سال گذشته با حضور معاون رئیس‌جمهور افتتاح و این مشکل ترافیکی شدید در ورودی شهر به همت مدیریت شهری رفع شد.

بخشی از ترافیک‌های مقطعی در آن مکان به ورزشگاه نقش جهان و نبود دسترسی‌ها و جانمایی متفاوت برمی‌گردد و راه حل این مشکل ایجاد دسترسی‌های متعدد در مبدا است که در جلسه مورد بررسی قرار گرفت.

محدود شدن ورود خودروهای سنگین نیازمند مجوز پلیس راهور است و ما آمادگی انجام این اقدام را داریم؛ البته این کار را زمانی می‌توان انجام داد که حلقه چهارم تکمیل شود.

تأمین نور در پروژه هرچند خارج از وظایف شهرداری بود، اما به‌طور موقت توسط شهرداری انجام شد، اما باز هم پیگیری می‌کنیم تا به استانداردها برسد.

تبدیل پایانه کاوه به پایانه ترکیبی، راه‌حلی برای رفع مشکلات این پایانه است

شهروند: ترمینال کاوه آلودگی هوا و صوتی دائمی برای همسایگان ایجاد کرده است؛ علاوه بر این ترافیک صبحگاهی و عصرگاهی برای ساکنان معضل شده است.

ترمینال کارگاه‌هایی برای تعمیرات و شست‌وشوی اتوبوس‌ها دارد که سر و صدای آن‌ها برای همسایگان مزاحمت دارد، حتی بلندگوهای داخل ترمینال مزاحمت ایجاد می‌کند.

علی قاسم‌زاده، شهردار اصفهان: ترمینال کاوه یکی از بهترین طراحی‌های شهری در پایانه‌های کشور از حیث معماری و کارکرد را دارد؛ اگر حواشی ترمینال که غیرقانونی شکل گرفته است را کنار بگذاریم، خود ترمینال مزاحمتی برای شهر ندارد، اما اینکه با توسعه شهری و تبدیل آنجا به محیط مسکونی باید جابه‌جا شود یا خیر، در دستور کار شهرداری قرار دارد.

در هفته جاری به‌اتفاق رئیس شورای اسلامی شهر و معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری اصفهان از پایانه ترکیبی در شرق تهران بازدید کردیم؛ موردی که در نقطه صفر قرار دارد، این است که یک پایانه ترکیبی بزرگ در انتهای پایانه کاوه، خروجی اصفهان به سمت دولت‌آباد حد فاصل این دو شهر، به نقطه الحاق قطار سریع‌السیر، حمل‌ونقل ریلی و حمل‌ونقل ناوگان اتوبوسرانی بین شهری و درون‌شهری احداث شود.

به اقتضای زمان ایده‌های جدیدی مطرح می‌شود، اما امروزه پایانه‌ها بیشتر به‌صورت ترکیبی طراحی می‌شود؛ امکان اجرایی فراهم است و نیاز به ابنیه سنگین ندارد، اما می‌تواند گره‌گشا باشد.

طرح جامع ترافیک شهر اصفهان توسط مشاور در حال آماده‌سازی است که منتظر خروجی آن نظر هستیم؛ یکی از سوالاتی که باید جواب داده شود همان جابه‌جایی است. فضای غالب در شورای معاونان شهرداری جابه‌جایی بود، در عین حال یک کار تعاملی میان شهرداری و اداره راه است، دیر یا زود این اتفاق خواهد افتاد.

ابوالفضل توکلی، مدیرعامل سازمان پایانه‌های مسافربری شهرداری اصفهان: وظیفه سازمان پایانه‌ها حفظ و نگهداری پایانه‌ها است، البته دغدغه شهروندان در راستای آلودگی هوا و صوت نیز درست است.

در پایانه‌ها دو مدیریت وجود دارد، یکی نظارت بر شرکت‌های مسافربری و رانندگان که در حیطه وظایف اداره راه است و دیگری ایجاد فضای سبز است که نگهداری آن یکی از کارهای مهم پایانه‌ها به‌شمار می‌رود تا بتوانیم تا حدودی به کاهش آلودگی هوا کمک کنیم؛ همچنین استقرار خودروهای ثبت تخلف خواهیم در اطراف پایانه را خواهیم داشت.

مشکل نقدینگی برای تأمین قطعات دلیل از کارافتادن پل‌های مکانیزه عابرپیاده

محمدتقی رفیعی، رئیس اداره ارتباطات مردمی شهرداری اصفهان: درخواست‌های زیادی درباره راه‌اندازی و رفع عیوب پل‌های عابرپیاده مکانیزه طی هفته‌های اخیر ارسال شده و تعداد زیادی از این پل‌ها دچار نقص فنی است که شهروندان با مشکلاتی روبه‌رو شده‌اند.

علی قاسم‌زاده، شهردار اصفهان: پل‌های عابرپیاده مکانیزه از بدو تأسیس در اختیار شرکت بخش خصوصی بود که سال‌ها شهرداری با آن مشکل حقوقی داشت، بعد از حل دعواهای حقوقی به جز دو پل بقیه در اختیار شهرداری قرار گرفت و بلافاصله تیم نیک‌اندیش درگیر اصلاح و تجهیز شد.

برای آنچه از قبل ایجاد شده است، نمی‌توانیم استاندارد امروز را تأمین کنیم، اما باید حداکثر ایمنی را فراهم کنیم.

مشکلی که طی دو هفته اخیر پیش آمده است، به‌دلیل تأمین قطعات بود.

فرهاد گلی، مدیرعامل شرکت نیک‌اندیش: حدود یک سال به خاموشی صفر پل‌های عابرپیاده مکانیزه رسیده بودیم و اگر مشکلی پیش می‌آمد، ظرف چند ساعت رفع می‌شد، به جز دو پل در محدوده مسجدالکریم و نواب که در اختیار شهرداری نیست.

در حال حاضر مشکل مربوط به مسائل نقدینگی و ریالی بوده که دستور تأمین آن توسط شهردار داده شده است؛ هم‌اکنون هشت پل ایراد دارد که شش پل را تا یک هفته آینده راه‌اندازی می‌کنیم و دو پل مشکل هندریل دارد که به محض واریز پول راه‌اندازی حدود ۲۰ روز زمان می‌برد.

خروج تی‌بی‌ام مترو از ایستگاه ابن‌سینا تا ۶۰ روز آینده/ پایانه کاوه مزاحمتی برای شهر ندارد

احداث بخشی از خیابان کمکی امام خمینی (ره) در سال آینده

شهروند: از ۵۰ سال پیش قرار بر راه‌اندازی خیابان کمکی امام خمینی (ره) بود که اگر انجام شود، تمام مشکلات محل رفع می‌شود.

علی قاسم‌زاده، شهردار اصفهان: بحث احداث خیابان کمکی امام خمینی (ره) قبل از ساخت پل مطرح شد.

بعد از دو طبقه شدن خیابان امام خمینی (ره) با این تصور که پل می‌تواند مشکل ترافیک را حل کند، این طرح از اولویت و دستور معاونت عمران خارج شد، اما مشکل زمین‌های مردم باقی ماند، زیرا نمی‌توانند زمین‌هایی که در مسیر خیابان کمکی بود را خرید و فروش کنند.

طبق بودجه پیش‌بینی شده سال ۱۴۰۴ بخش‌هایی از این پروژه احداث و بخش‌هایی از اولویت خارج می‌شود که اطلاع‌رسانی مربوطه به شهروندان انجام می‌شود، همچنین ادامه خط یک مترو از شهرک قدس تا میدان استقلال، سال ۱۴۰۴ انجام می‌شود.

مشغول مذاکره با پیمانکار برای اجرای مدل مالی هستیم، چراکه نوع این مترو متفاوت با خط یک و دو خواهد بود و از روی پل‌عبور می‌کند.

مهدی غلامی، مدیر منطقه ۱۱ شهرداری اصفهان: با توجه به اینکه احداث خیابان کمکی امام خمینی (ره) از ۲۷ سال پیش جزو برنامه‌های شهرداری قرار گرفته است، بعد از ایجاد خیابان دو طبقه از دستور کار خارج شد، مضاف بر اینکه در محدوده منطقه ۱۱ دو خیابان حکمت و کاسب موازی با خیابان امام خمینی (ره) ایجاد شده است و کندروهای این خیابان جزو اولویت قرار دارد.

مشاوری مبنی بر بررسی بحث‌های ترافیکی و شهرسازی در اختیار گرفتیم تا قسمتی از خیابان امام خمینی (ره) را جزو اولویت‌ها قرار دهیم و قسمت دیگر را که جزو موارد اجرایی بوده است، هم‌اکنون آغاز کردیم تا سال آینده به پایان برسانیم.

قسمتی از این پروژه در محدوده منطقه ۱۱ و قسمتی در منطقه دو قرار دارد که در محدوده منطقه ۱۱ توافقات انجام شده است.

کد خبر 825481

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.