به گزارش خبرگزاری ایمنا، علی قاسمزاده امروز _شنبه هشتم دی_ در برنامه رادیویی «سلام اصفهان» اظهار کرد: یکی از دغدغههای مهم مدیریت شهری موضوع حملونقل و ترافیک است؛ این مشکل را تمام مردم در سطح شهر تجربه میکنند، بنابراین برطرف کردن آن، نقش قابلتوجهی در بهبود شرایط آبوهوایی شهر خواهد داشت و بهطور حتم از حجم آلایندهها تا حد زیادی کاسته میشود.
وی با بیان اینکه یکی از راهکارهای اساسی برای رفع مشکل ترافیک، توسعه حملونقل عمومی است که از جمله اهداف اصلی این دوره از مدیریت شهری محسوب میشود، افزود: در دوره ششم مدیریت شهری اصفهان حدود ۶۰ درصد از بودجه شهرداری این کلانشهر به مسائل مربوط به حملونقل اختصاص داده شده است.
شهردار اصفهان گفت: سه سال پیش شهر اصفهان تنها ۶۰۰ دستگاه اتوبوس فعال داشت، در حالی که استانداردهای لازم ۱۲۰۰ دستگاه را توصیه میکرد، در نتیجه باید ظرفیت حملونقل عمومی را ۱۰۰ درصد افزایش میدادیم.
قاسمزاده با اشاره به اینکه تاکنون تعداد اتوبوسهای فعال سطح شهر از ۶۰۰ به ۹۰۰ دستگاه افزایش پیدا کرده است و پیشبینی میشود این تعداد به ۱۲۰۰ دستگاه برسد، بیان کرد: در حال حاضر اتوبوسهای جدید خریداری و هزینه آنها پرداخت شده است، اما کارخانه تولیدکننده همچنان تعدادی از این اتوبوسها را آماده نکرده است.
وی با اشاره به ۳۰۰ اتوبوس خریداری شده توسط شهرداری اصفهان خاطرنشان کرد: تا کنون ۳۷ دستگاه اتوبوس به ناوگان اتوبوسرانی اصفهان تحویل داده شده که شامل ۳۰ دستگاه ۱۲ متری و هفت دستگاه ۱۸ متری است؛ این هفت دستگاه بخشی از قراردادی است که بر اساس آن ۵۰ دستگاه اتوبوس ۱۸ متری به ما تحویل داده خواهد شد، از این تعداد تنها هفت دستگاه در هفته جاری رونمایی میشود و مابقی تا خرداد ۱۴۰۴ بهتدریج در خطوط تندرو به کار گرفته خواهد شد.
شهردار اصفهان تصریح کرد: اگر کارخانه به تعهدات خود عمل کند، خرداد ۱۴۰۴ به استاندارد ۱۲۰۰ دستگاه اتوبوس فعال خواهیم رسید؛ از مردم تقاضا دارم که با توجه به افزایش ظرفیت حملونقل عمومی، کمتر از وسایل نقلیه شخصی استفاده کنند و به سوی استفاده از ناوگان حملونقل عمومی حرکت کنند؛ این اقدام گامی مؤثر برای بهبود کیفیت هوا و محیطزیست خواهد بود.
قاسمزاده با اشاره به پیشرفت خط دو متروی اصفهان عنوان کرد: این پروژه با سرعت خوبی پیش میرود؛ مشکلات مالی که در این مسیر وجود داشت برطرف شده است و عملیات اجرایی با شتاب بیشتری ادامه دارد؛ در محور شمالی پروژه، دستگاههای حفاری از زیرزمین خارج شد و عملیات ریلگذاری و نازککاری بهسرعت در حال انجام است، بنابراین امیدواریم نیمه نخست سال آینده شاهد افتتاح این خط از دارک تا میدان قدس باشیم.
نظر شما