توسعه متروی بانکوک با اضافه شدن خط نارنجی

متروی بانکوک با انعقاد قراردادی به‌منظور مجهز شدن به خط نارنجی برای اتصال شرق به غرب این شهر، شاهد توسعه‌ای چشمگیر خواهد بود.

به گزارش سرویس ترجمه خبرگزاری ایمنا، یک گروه مهندسی و فناوری چندملیتی مستقر در سنگاپور، فعال در بخش هوافضا، شهر هوشمند، دفاع و امنیت عمومی و ارائه‌دهنده راه‌حل‌های شهری، قراردادهایی به ارزش ۱۸۰ میلیون دلار برای اجرای پروژه‌های زیرساخت متروی پیشرفته در بانکوک تایلند منعقد کرده است.

پروژه‌ها شامل استقرار آخرین سیستم ارتباطی، سیستم کنترل نظارتی و جمع‌آوری داده یا اسکادا (Scada) و صفحه‌نمایش پلت‌فرم آگیل (PSD) برای خط نارنجی جدید ۳۵.۹ کیلومتری حمل‌ونقل سریع‌السیر جمعی (MRT) در این شهر است. حوزه کاری این قرارداد در حال حاضر آغاز شده و تا جولای ۲۰۳۰ تکمیل خواهد شد. خط نارنجی یک خط حمل‌ونقل سریع است که به‌عنوان بخشی از سیستم مترو اداره می‌شود و در بانکوک شرق و غرب شهر را بهم متصل می‌کند و با افزایش نقاط اتصال در سراسر شهر، زمان سفر و ازدحام ترافیک در آن را کاهش می‌دهد.

پروژه‌های حاضر نقش دیرینه سازمان یادشده را در پیشرفت زیرساخت‌های متروی بانکوک تقویت و اعتماد قوی این صنعت به قابلیت‌های فنی و مهندسی آن را در این سیستم برجسته می‌کنند. این سازمان راه‌حل‌های باکیفیتی ارائه می‌دهد که عملیات قابل اعتماد، کارآمد و ایمن آن‌ها را ممکن می‌کند و تجربه تردد را در سطح شهرها بهبود می‌بخشد. کارشناسان مجرب این سازمان در بانکوک از سال ۲۰۱۴ متعهد به حمایت از برنامه‌های توسعه ریلی این شهر هستند.

توسعه متروی بانکوک با اضافه شدن خط نارنجی

اجرای جدیدترین فناوری‌های شبکه در بانکوک

ارتباطات و سیستم‌های اسکادا بخشی جدایی‌ناپذیر از عملیات روان خطوط نارنجی حمل‌ونقل هستند؛ سیستم ارتباطی اجزا و سیستم‌های مختلفی را در قطارها و ایستگاه‌های قطار به‌هم متصل می‌کند و از آخرین فناوری‌های شبکه برای انتقال به‌موقع داده‌ها برای تسهیل عملیات کارآمد و نگهداری پیش‌بینی‌شده استفاده می‌کند، در حالی که سیستم اسکادا از نظارت و کنترل زمان واقعی عملیات مترو پشتیبانی می‌کند.

سازمان یادشده تابه‌امروز طیف وسیعی از راه‌حل‌های متروی هوشمند از جمله سیستم‌های ارتباطی، سیستم‌های فرماندهی، کنترل و ارتباطات، سیستم‌های اطلاعات مسافران، راه‌حل‌های پرداخت و راه‌حل‌های PSD (درب‌های محافظ سکوی مترو) را در حدود ۸۵ درصد از شبکه‌های متروی بانکوک به کار گرفته است و ادعا می‌کند که آخرین قراردادهای منعقدشده آن در بانکوک به رکورد جهانی روبه‌رشد این سازمان برای مشارکت در بیش از ۲۰۰ پروژه ریلی در بیش از ۵۰ شهر می‌افزاید.

این سازمان بیش از ۵۰۰ مجموعه PSD تمام قد و بیش از ۱۶۰ مجموعه PSD نیمه‌قد را برای ۲۱ ایستگاه زیرزمینی و هفت ایستگاه مرتفع در خط نارنجی بانکوک ارائه خواهد کرد. PSD به‌عنوان موانع ایمنی بین سکوی ایستگاه و مسیر قطار عمل می‌کند، ایمنی مسافران را افزایش و تأخیر قطار را به‌دلیل نفوذ غیرمجاز به مسیر یا سقوط اجسام روی ریل‌ها کاهش می‌دهد.

توسعه متروی بانکوک با اضافه شدن خط نارنجی

راه‌حل‌های سازمان یادشده در مجموع عملیات مترو و خدمات مسافری قابل اعتماد، کارآمد و ایمن را برای سفرهای یکپارچه‌تر ممکن می‌سازد. این سازمان از سال ۲۰۱۴ یکی از مشارکت‌کنندگان فعال فناوری در شبکه‌های مترو بانکوک بوده و با موفقیت ۲۳ پروژه متروی هوشمند را در این شهر ارائه کرده است. خط نارنجی جدید نیز شرق و غرب بانکوک را به هم متصل می‌کند و ازدحام ترافیک را در این شهر کاهش می‌دهد. تکمیل آن گزینه‌های حمل‌ونقل عمومی بانکوک را گسترش می‌دهد و در صورت بهره‌برداری کامل در سال ۲۰۳۰ روزانه به‌طور بالقوه به حدود ۴۰۰ هزار مسافر خدمات‌رسانی می‌کند.

کد خبر 822735

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.