رضا خانهزاد یزدی در گفتوگو با خبرنگار ایمنا در قم اظهار کرد: روش شناسی تأمین پارکینگ در شهرداری قم در سال جاری طی برنامهریزیها و مطالعاتی تعیین و تکلیف شده است.
وی افزود: اهمیت این موضوع از این جهت است که برخی لکههای پارکینگی وجود دارد که با این مطالعات مشخص خواهد شد که چگونه این لکهها به ساخت پارکینگ منجر میشود.
معاون حملونقل و ترافیک شهرداری قم خاطرنشان کرد: مشاور در این خصوص بررسیهایی انجام داد که مثلاً یک لکه مناسب حمل و نقل است و باید پارکینگ شود اما این لکه به دو طبقه نیاز دارد و مالک میتواند یک طبقه را تجاری کرده و سه طبقه پارکینگ عمومی ایجاد کند.
خانهزاد یزدی ادامه داد: با این روش پارکینگ با هزینه بخش خصوصی ایجاد میشود و برای آن سوددهی هم دارد اما در کنار این معضل شهر نیز برطرف خواهد شد. از مصادیق این کار چهارسو است که یک نمونه کامل در این جهت محسوب میشود.
وی با تاکید بر اینکه تمام بار و ظرفیت تأمین پارکینگها نباید بر دوش شهرداری باشد و باید به بخش خصوصی نیز سپرده شود، گفت: با همکاری دوطرفه میان بخش خصوصی و شهرداری و تسهیل فرآیندها میتوان این کار را انجام داد.
معاون حملونقل و ترافیک شهرداری قم اضافه کرد: در همه مناطق شهری نیازی به پارکینگ طبقاتی نیست و در برخی نقاط شهر پارکینگهای همسطح کوچک مورد نیاز است.
خانهزاد یزدی ادامه داد: خیابان شهیدان فاطمی از جمله معابری است که برای تأمین زمین و ایجاد پارکینگ در آن پیگیریهای بسیاری صورت گرفته است.
وی تصریح کرد: درباره پارکینگ خیابان شهیدان موسوی نیز طرح مورد نظر به سازمان توسعه و عمران ابلاغ شده است و این پارکینگ نیز دو طبقه زیرسطحی خواهد بود.
نظر شما