محمدحسین علیاکبری در گفتوگو با خبرنگار ایمنا در قم اظهار کرد: موقعیت جغرافیایی و ترکیب جمعیتی و رشد روز افزون جمعیت در شهر قم ایجاب میکند تا برای کاهش بار ترافیکی موجود در شهر احداث پارکینگهای عمومی بیش از گذشته مورد توجه قرار گیرد.
وی با اشاره به افزایش تعداد خودروهای شخصی در سطح شهر در ادامه رشد جمعیت، افزود: ازدیاد خودروها در سطوح شهر و در عین حال نبود محل پارک سبب اشباع معابر از خودروهای پارک شده در حواشی در طول شبانه روز شده است.
مدیر منطقه یک شهرداری قم تصریح کرد: علاوه بر وجود معضل فضاهای پارک در بخشهای پر تردد شهر از جمله بخشهای تجاری شهر نظیر خیابان ۵۵ متری عمار یاسر، خیابان ۱۹ دی، خیابان شهید دل آذر و خیابان انقلاب، در برخی از معابر مسکونی نیز معضلاتی برای پارک خودرو ایجاد شده است.
علیاکبری عنوان کرد: به دلیل عرض کم معابر محلی، بیشتر توقف مدتدار وسایل نقلیه در طول مشکلات عدیدهای در عبور و مرور ایجاد کرده است و سبب کورتر شدن گرههای ترافیکی شهر میشود.
وی با تأکید بر اینکه در حال حاضر ایجاد پارکینگهای عمومی برای قسمتهای شلوغ و تجاری سطح منطقه ضرورتی اجتنابناپذیر است، تصریح کرد: تغییر قوانین شهری مبنی بر لزوم تأمین پارکینگهای مورد نیاز برای واحدهای مسکونی از یک طرف و محدودیت فضای پارک و افزایش روزافزون تعداد خودروها از طرف دیگر باعث شده است تا راهکاری دیگری نظیر تأسیس پارکینگهای طبقاتی مورد توجه قرار گیرد.
مدیر منطقه یک شهرداری قم با اشاره به ضرورت مشارکت بخش خصوصی در پروژههای شهری، گفت: شهرداری منطقه یک در سال جاری اقدام به احداث ۱۱ هزار مترمربع پارکینگ عمومی با ظرفیت پارک ۵۵۰ دستگاه خودرو و ۱۲۰ دستگاه موتورسیکلت کرده است.
نظر شما