به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از وزارت آموزش و پرورش، علیرضا کاظمی در سیودومین جلسه شورای معاونان که در محل وزارت آموزش و پرورش برگزار شد، اظهار کرد: ضروری است دغدغههای دانشجویان شهید رجایی با کمک مسئولان این دانشگاه بررسی و رفع شود، زیرا دانشگاه شهید رجایی و فرهنگیان مهمترین مبادی برای جذب و تأمین نیروهای انسانی و خدمات ارزنده به آموزش و پرورش هستند.
وی درباره کارگروه برنامه هفتم افزود: ضرورت دارد مباحث این کارگروه با سرعت بیشتری پیگیری و تکالیف این حوزه دنبال شود.
وزیر آموزش و پرورش با اشاره به مأموریتهای دو هفته اخیر شورای عالی آموزش و پرورش گفت: شورای عالی آموزش و پرورش در دو هفته اخیر با تأکید بر دو مسئله اساسی افزایش سن داوطلبان برای ورود به دانشگاه و تأثیر قطعی معدل در کنکور جلساتی را برگزار کرد که در نهایت درباره افزایش سن ورود، موافقت صورت نگرفت، همچنین علاقهمندان به حرفه معلمی میتوانند از بستر دیگری همچون ماده ۲۸ برای ورود به آموزش و پرورش اقدام کنند.
کاظمی درباره تأثیر قطعی معدل تصریح کرد: هر چند مصوبه مربوطه بنا داشته مرجعیت را به کتاب و مدرسه بازگرداند و دست منتفعان کنکور را کوتاه کند، اما در عمل این اتفاق نیفتاده و ابعاد روانی دانشآموزان و خانوادههای آنها، کمرنگ شدن فعالیت پرورشی و افزایش استرس در سه سال تحصیلی را نشانه گرفته است، با همین نگاه، جلسات متعددی در جلسه شورای عالی آموزش و پرورش برگزار شد و در نهایت نظر نهایی جمع بندی و برای تصمیمگیری به شورای عالی انقلاب فرهنگی اعلام شد.
وی به دغدغه و پیگیری جدی رئیس جمهور در خصوص دو نهضت محرومیت زدایی از فضاهای آموزشی و کیفیت بخشی و عدالت آموزشی اشاره کرد و گفت: برای موضوع نهضت محرومیتزدایی مدارس طرحی آماده و قرار است در هفته جاری در گردهمایی استانداران مطرح شود، رئیس جمهور معتقد است که محرومیت زدایی در کنار استفاده از ظرفیت خیران باید با رویکرد مردمیسازی پیش رود، یعنی در روستا و منطقه با مشارکت مردم و با الگوی جدید اقدام شود. بنا شده است استانداران در استان و فرمانداران در شهرستان و منطقه پیگیر باشند.
وزیر آموزش و پرورش عنوان کرد: بنا شده است کیفیتبخشی به نظام تعلیم و تربیت با ایجاد تغییر اندک در روش یادگیری و یاددهی و با تغییر در الگوی چینش کلاسها ایجاد شود، در جلسه اخیر از طرف معاونان وزارتخانه گزارش، راهکارها در سه بخش کوتاه مدت، میان مدت و طولانی مدت ناظر بر سند تحول بنیادین، برنامه درسی و ساختار آموزش و پرورش ارائه شد تا این اقدام در سه دوره تحصیلی در بعضی پایهها با تمرکز بر شاخصهای مد نظر انجام شود.
کاظمی در خصوص ردیف استخدامی جدید بیان کرد: حدود ۸۰ هزار جدید الاستخدام دچار مشکل ردیف بودند که مشکلات آنها حل و به زودی احکام آنها صادر میشود، همچنین پاداش بازنشستگان را روزانه پیگیری میکنیم و به دنبال راهکاری برای پرداخت آن هستیم و برای تبدیل وضعیت نیروهای خرید خدمات سیستان و بلوچستان مجوزها دریافت شده و در حال رایزنی و نهاییسازی هستیم، تلاش بر این است تا پایان این ماه احکام صادر شود و تبدیل وضعیت سایر نیروهای خرید خدمات را نیز پیگیری و رایزنی خواهیم کرد.
وی ادامه داد: سازمانهای استثنایی، نهضت سوادآموزی، مدارس غیردولتی و سازمان پژوهش مکلف هستند، نظام مسائل مجموعه خود را احصاء کرده و برنامهای جامع در چارچوب سیاستهای آموزش و پرورش تدوین کرده و ارائه دهند.
نظر شما