علی نیک در گفتوگو با خبرنگار ایمنا در قم اظهار کرد: بازسازی اتوبوسهای شهری قم در سال گذشته شامل ۱۴ دستگاه بود که به صورت کامل انجام و به چرخه ناوگان بازگشتند و به عنوان بهترین اتوبوسهای بازسازی شده در حال خدمترسانی هستند.
وی افزود: در سال جاری نیز ۲۵ دستگاه اتوبوس بازسازی میشود که تاکنون ۱۰ دستگاه وارد چرخه شده و امید است تا پایان سال حداقل ۲۰ دستگاه از این ۲۵ دستگاه پیشبینی شده وارد چرخه خدمت شوند.
مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی شهرداری قم با بیان اینکه بیشتر کارهای بازسازی اتوبوسها توسط سازمان انجام و کمتر از ۱۰ درصد توسط خارج از سازمان انجام میشود، خاطرنشان کرد: بعضی اتوبوسهای اسکانیا بدون کار مانده است که نیاز به بُرد دارند، جزو موارد تحریمی سفت و سخت است و امکان واردات این قطعات وجود ندارد.
نیک اضافه کرد: مهمترین چالشهای کنونی سازمان اتوبوسرانی بحث نقدینگی و پولی است، چراکه هزینه جاری این سازمان برای خدمت رسانی به شهروندان به طور دائمی در حال افزایش است.
وی گفت: تعداد اتوبوسها موضوع بعدی است که امید است تا پایان سال حل شود، همچنین درباره تحریمها نیز مشکلاتی وجود دارد که باید دور زده شود تا قطعات آنها تأمین شود و بتوان اتوبوسهای متوقف شده را به چرخه خدمت برگرداند.
مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی شهرداری قم افزود: به صورت روزانه ۱۲۰ هزار نفر در شهر قم از خدمات حملونقل عمومی استفاده میکنند که با حل مشکلات این عدد قابل افزایش نیز است.
نظر شما