به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمانشاه، فرشته حشمتیان امروز _سهشنبه سیزدهم آذر_ و در حاشیه مراسم گرامیداشت روز جهانی معلولان، اظهار کرد: آموزش و پرورش استثنایی نه تنها یک مسئولیت بلکه فرصتی برای کشف استعدادهای پنهان است و دانشآموزان با نیازهای ویژه، ظرفیتهای بالقوهای دارند که با هدایت، حمایت و نظارت مناسب میتوانند به قلههای موفقیت دست پیدا کنند.
وی افزود: سه محور اصلی؛ هدایت، حمایت و نظارت در راستای متحول کردن آموزش استثنایی در کشور نیاز است و برای دستیابی به نتایج مطلوب، سه محور هدایت، حمایت و نظارت باید بهطور جدی دنبال شود.
مشاور وزیر آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: هدایت در آگاهیبخشی به خانوادهها و جامعه در خصوص تواناییها و نیازهای دانشآموزان با نیازهای ویژه نیاز است و حمایت یعنی فراهمسازی امکانات و تسهیلات مناسب، چه در بعد درمانی، حرفهای و چه اجتماعی است و ارزیابی مداوم از عملکرد و تأثیر برنامهها برای اطمینان از تحقق اهداف تعیینشده خواهد بود.
حشمتیان بر مهارتآموزی تاکید کرد و خاطرنشان کرد: یکی از جنبههای مهم در آموزش دانشآموزان با نیازهای ویژه، تقویت مهارتهای حرفهای آنان است و مهارتآموزی نه تنها به خودکفایی آنان کمک میکند، بلکه به خانوادهها نیز اطمینان میدهد که فرزندانشان در مسیر رشد و استقلال گام برمیدارند.
وی ادامه داد: برای بهبود شرایط و رفع موانع موجود، نیازمند مشارکت گسترده دستگاههای دولتی، مجلس، خیرین و سازمانهای مردمنهاد هستیم و قانون جامعه معلولین و آئیننامههای اجرایی آن پشتوانههای قانونی مهمی برای پیشبرد امور هستند که تحقق اهداف منوط به تأمین منابع مالی و همکاری همهجانبه است.
مشاور وزیر آموزشوپرورش عنوان کرد: امروز در حوزه آموزش و پرورش استثنایی یک اراده جدی برای خدمترسانی وجود دارد، اما تحقق این امر مستلزم تداوم تلاشها، درک متقابل و ایمان به توانایی دانشآموزان با نیازهای ویژه است.
حشمتیان ادامه داد: باید همواره به یاد داشته باشیم که هر قدمی که برای این عزیزان برداشته میشود، برکتی برای جامعه به همراه دارد.
نظر شما