به گزارش خبرگزاری ایمنا، مانی طالبی شب گذشته _شنبه دهم آذر_ در سومین نشست شهرهای خلاق کشور در خصوص برندسازی شهری اظهار کرد: برندسازی شهری چهار گونه اصلی دارد که شامل برندسازی رویداد، شخصیت، مکان و کالاهای استراتژیک است.
وی افزود: مجموعه مدیریت شهری رشت برای توسعه اقدامات شهر خلاق تاکنون بیشتر بر برندسازی رویداد متمرکز شده، اما بدون شک نیاز است تا بر دیگر گونهها بهویژه برندسازی کالاهای استراتژیک متمرکز شود.
مسئول امور خلاقیت و فناوریهای نوین شهرداری رشت خاطرنشان کرد: تاکنون دو دوره از «سالانههای شهر خلاق رشت» برگزار شده است و سال ۱۴۰۱ «نخستین سالانه شهر خلاق رشت» با تمرکز بر رویدادهای محلی برگزار شد که شامل «رویدادهای علمی – تخصصی»، «مسابقه سر آشپز کوچک گیلانی» ویژه آشپزی کودکان با والدین و حضور رستورانها در روز اختتامیه این سالانه بود.
طالبی تصریح کرد: سال ۱۴۰۲ «دومین سالانه شهر خلاق رشت» در سطح ملی با حضور نمایندگان شهرهای خلاق ایران برگزار شد، در این رویداد نمایشگاه آثار و دستاوردهای این شهرها در «تالار مرکزی شهر رشت» برای عموم به نمایش درآمد و در دومین سالانه شهر خلاق رشت، برنامههایی چون موسیقی زنده و نخستین مسابقه شطرنج شهرهای خلاق کشور به همراه پنل تخصصی «همآفرینی شهرهای خلاق ایران» با حضور اساتید دانشگاهی از دانشگاههای تهران و گیلان نیز برگزار شد.
وی با اشاره به اهمیت کشاورزی شهری ادامه داد: یکی از پیشنهادات مشاور تدوینکننده نخستین برنامه راهبردی – عملیاتی شهر و شهرداری رشت (۱۴۰۳-۱۴۰۷)، توسعه «کشاورزی شهری» بود، این موضوع در ارتباط مستقیم با شهر خلاق خوراکشناسی قرار دارد.
مسئول امور خلاقیت و فناوریهای نوین شهرداری رشت با اشاره به پروژههای آینده شهر خلاق رشت، گفت: یکی از مهمترین پروژههای پیشنهادی، احداث «گستروپارک رشت» در تالاب عینک است، در این پارک در راستای تحقق شعار «از مزرعه تا سفره»، مزرعه نمادین گونههای خوراکشناسی گیلانی در نظر گرفته شده و علاوه بر آن فضای خلاقانه بازی ویژه کودکان در این پارک به صورت پیشنهادی مکانیابی شده است.
طالبی اضافه کرد: رویدادهای «سومین سالانه شهر خلاق رشت» و «هفته رشت» با موضوعات گوناگون فرهنگی از جمله خوراکشناسی سال ۱۴۰۳ برگزار میشود.
نظر شما