به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از آموزش و پرورش، موسی الرضا کفاش با اشاره به برگزاری جلسات بررسی و بهروزآوری آئیننامه اجرایی مدارس اظهار کرد: تاکنون بیش از ۲۰ جلسه برای بررسی و بهروزآوری آئیننامه اجرایی مدارس با حضور صاحب نظران، مدیران مدارس (نمایندگانی از سه پایه تحصیلی) کارشناس حقوقی، نمایندگان معاونتها و دفاتر حوزه ستادی برگزار شده است.
وی افزود: در این جلسات سعی میشود تمام بندهای این آئیننامه به صورت دقیق مورد بررسی و بازبینی قرار گیرد و موضوعی مغفول نماند، در این جلسات موضوعات مهم و حساسی که مدارس با آنها دست به گریبان هستند مورد بررسی قرار میگیرد، مانند موضوع استفاده از هوش مصنوعی در آموزش دانش آموزان، مواد مربوط به مسائل انضباطی، نحوه استفاده از موبایل در مدارس، نحوه جلب مشارکتهای مردمی در مدرسه و بسیاری از موارد و مسائلی که مدارس با آنها روبهرو هستند.
معاون دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش تصریح کرد: آئیننامه اجرایی مدارس، برنامه عمل مدیریت مدرسه است که اگر مدیری تسلط کافی بر این آئیننامه داشته باشد، اداره و مدیریت مدرسه برای او آسان میشود، این آئیننامه چراغ و نقشه راه مدیریت مدرسه است که کمک میکند تا مدیر مدرسه بدون دغدغه مدرسه را اداره کند.
وی تاکید کرد: برای آشنایی مدیران مدارس با مفاد این آئیننامه و استفاده از نظرات و پیشنهادهای مدیران و کارشناسان مناطق مختلف آموزش و پرورش سعی داریم بعضی از جلسات بررسی و بازبینی این آئیننامه را در ادارات آموزش و پرورش برگزار کنیم و تاکنون بیش از هفت جلسه آموزشی برای مدیران و کارشناسان آموزش و پرورش مناطق مختلف برگزار شده است.
نظر شما