تلاش مدیریت شهری برای بهبود پایدار در مدیریت حمل‌ونقل شهری اصفهان

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهردار اصفهان گفت: محدودیت‌های تأمین قطعات و رام‌های قطار شهری نباید مانعی برای رشد و توسعه این بخش باشد، بنابراین امیدواریم با استمرار این روند و همراهی تمام بخش‌ها، شاهد بهبود پایدار در مدیریت حمل‌ونقل شهری اصفهان باشیم.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، سعید ساکت امروز _چهارشنبه سی‌ام آبان_ در آئین تجلیل از مهریاران و تلاشگران طرح اجرایی ستاد مهر ۱۴۰۳ ضمن تسلیت ایام شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) و گرامیداشت یاد و خاطره ۲۴ هزار شهید استان اصفهان با تاکید بر اهمیت مدیریت هوشمند و پایدار ترافیک در شرایط ویژه اظهار کرد: ستاد مهر به‌عنوان یکی از مهم‌ترین نهادهای فعال در مدیریت شهری، مسئولیت ایجاد هماهنگی میان ظرفیت‌های مختلف اجرایی، عملیاتی، و مهندسی را برعهده دارد.

وی افزود: این ستاد باید تا پایان بازگشت دانش‌آموزان به منازل و آغاز تعطیلات، فعالیت خود را با دقت و استمرار ادامه دهد.

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهردار اصفهان با اشاره به چالش‌های دوران پساکرونا تصریح کرد: سال گذشته با توجه به عبور از بحران کرونا و چالش‌هایی که این بحران به صنعت حمل‌ونقل وارد کرد، هماهنگی‌ها و بازخوانی ظرفیت‌ها نیازمند یک فرایند طولانی‌مدت بود، اما در سال جاری با همکاری و هم‌افزایی میان بخش‌های مختلف شاهد نتایج قابل قبولی در فضای شهر بودیم.

ساکت با تأکید بر اهمیت تداوم مدیریت و برنامه‌ریزی در شرایط ویژه، به تجربیات بین‌المللی اشاره کرد و گفت: مدیریت ترافیک در رویدادهایی همچون المپیک لندن ۲۰۱۲ و المپیک پکن نمونه‌هایی موفق از هماهنگی ظرفیت‌ها و مدیریت هوشمند ترافیک در شرایط بحرانی است.

وی ادامه داد: در المپیک لندن با ایجاد یک تیم هزارنفره و برنامه‌ریزی در پنج محور ترددی، به بهبود زیرساخت‌های حمل‌ونقل عمومی و کاهش ۳۲ درصدی ترافیک شهری دست پیدا کردند، همچنین در المپیک پکن با تعیین ۲۹۶ پایگاه مدیریت بحران در خیابان‌ها و بزرگراه‌های اصلی، توانستند شرایط را به‌خوبی مدیریت و دستاوردهای خود را برای پایداری شرایط حفظ کنند.

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهردار اصفهان تأکید کرد: مدیریت ترافیک در شرایط ویژه کلان‌شهر اصفهان یا سایر نقاط کشور، امری پذیرفته شده است که نیاز به برنامه‌ریزی دقیق و ارتقای ظرفیت‌ها دارد.

ساکت با اشاره به اهمیت شناسایی و مدیریت چالش‌ها، تصریح کرد: باید با مدیریت و بهبود هم‌افزایی‌های موجود، شرایط ترافیکی شهر را در تجمعات و رویدادهای مختلف به بهترین شکل ممکن مدیریت کنیم.

وی با اشاره به موفقیت‌های ستاد مهر در مدیریت ترافیک و حمل‌ونقل سرویس دانش‌آموزان گفت: سال جاری با همکاری مؤثر پلیس راهور و استفاده بهینه از تجهیزات نظارتی و هوشمند، دغدغه‌های مدیریت سرویس مدارس به‌خوبی برطرف شد.

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهردار اصفهان اظهار کرد: نزدیک به ۸۰۰ دوربین نظارتی و ۱۰۰ دوربین ثبت تخلف در تعامل مؤثر با پلیس راهور به‌کار گرفته شد که این اقدام به کاهش باگ‌های ترافیکی و مدیریت به‌موقع نقاط پرتنش کمک قابل توجهی کرد.

ساکت اضافه کرد: حضور میدانی پلیس راهور و هماهنگی با مرکز کنترل ترافیک نیز به‌صورت عینی تأثیرگذار بود و چالش‌های مقطعی را در سریع‌ترین زمان ممکن برطرف کرد.

وی با اشاره به اقدامات مؤثر در حوزه اتوبوسرانی گفت: اورهال ناوگان، خروج اتوبوس‌های آلاینده، و توجه به مبلمان اتوبوس و تکریم مسافران از اقدامات کلیدی سال جاری بود، همچنین هوشمندسازی ناوگان و تطبیق عملکرد آن با پلتفرم‌های اطلاع‌رسانی همچون «نشان» که اطلاعاتی نظیر زمان‌بندی، هزینه، و فاصله اتوبوس‌ها را در اختیار شهروندان قرار می‌دهد به مدیریت بهتر حمل‌ونقل عمومی کمک کرد.

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهردار اصفهان با اشاره به افزایش ظرفیت حمل‌ونقل مترو تصریح کرد: در اوج زمان ورود و خروج دانش‌آموزان به مدارس، ظرفیت پذیرش مسافران به رکورد ۱۲۰ هزار نفر در روز رسید؛ این موفقیت حاصل برنامه‌ریزی دقیق و افزایش کارایی رام‌های قطار در خط یک مترو است که با وجود بضاعت محدود ناوگان تلاش شد تا با مدیریت علمی و منطقی پاسخگوی نیاز شهروندان باشیم.

ساکت با تاکید بر اهمیت مهندسی ترافیک گفت: رویکرد ما در سال جاری نشان داد که حتی در شرایط تنش اجتماعی و ترافیکی، می‌توان راهکارهای مهندسی مؤثر ارائه کرد؛ این تجربه ثابت کرد که هیچ بن‌بستی در حوزه مهندسی ترافیک وجود ندارد؛ اگرچه نمی‌توان گفت بهبود مطلق محقق شده است، اما اراده‌ای جدی برای بهبود شرایط قابل مشاهده بود.

وی افزود: موضوع پیگیری چهار رام قطار متوقف شده در چین است که بخشی از یک قرارداد ۱۳ ساله است، از جمله موضوعات مهمی است که با همکاری معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه در دست پیگیری است.

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهردار اصفهان عنوان کرد: با توجه به ظرفیت‌های موجود در حمل‌ونقل شهری و استعداد ۲۰۰ هزار مسافر در خط یک مترو، نباید محدودیت‌های تأمین قطعات و رام‌های قطار شهری مانعی برای رشد و توسعه این بخش باشد، بنابراین امیدواریم با استمرار این روند و همراهی تمام بخش‌ها، شاهد بهبود پایدار در مدیریت حمل‌ونقل شهری اصفهان باشیم.

ساکت با اشاره به پیشرفت‌های ستاد مهر و آغاز فصل جدید به همکاری‌های اخیر و اراده جمعی برای بهبود شرایط حمل‌ونقل، از اتفاقات خوب و خبرهای خوش در آینده نزدیک خبر داد و گفت: طی نشست‌های اخیر، قول‌های مؤثری داده شد و امیدواریم در یک ماه آینده خبرهای مثبتی درباره قطارهای شهری به شهروندان اصفهانی ارائه کنیم.

وی با تأکید بر تعامل و همگرایی ایجادشده در مدیریت حمل‌ونقل شهری افزود: اراده‌ای که امروز در مدیریت کلان پلیس راهور، از سطح استان تا شهرستان و بدنه اجرایی، عملیاتی و میدانی وجود دارد، نشان می‌دهد که می‌توانیم اتفاقات خوب و اثرگذاری را رقم بزنیم.

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهردار اصفهان با تاکید بر اهمیت مدیریت هوشمند ترافیک عنوان کرد: تمام اتفاقات مثبت به کمک یک نظام‌یافتگی هوشمند و برنامه‌ریزی دقیق محقق می‌شود؛ بیگ‌دیتاهایی که امروز در اختیار معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری اصفهان قرار دارد منبعی ارزشمند برای مطالعات، برنامه‌ریزی‌های عملیاتی و حتی درآمدزایی است، بنابراین این داده‌ها باید در مسیر بهبود روند حرکتی شهر مورد استفاده قرار گیرند.

کد خبر 812434

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • یک شهروند IR ۲۳:۲۵ - ۱۴۰۳/۰۸/۳۰
    0 1
    وضعیت اتوبوس های شهری افتضاح است به خصوص اتوبوس های جی شیر هم کهنه هستند هم دیر به دیر میان واقعا افتضاح است