سعید ساکت در گفتوگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: با توجه به برنامه اعلامی و شرایط ناترازی برق، تمهید و تدبیری اندیشه شده است تا بتوانیم شرایط پایداری را در چهارراههای شهر داشته باشیم.
وی افزود: بهدلیل قطعی مقطعی برق، برخی شهروندان با چالشها یا ناهنجاریهای ترافیکی روبهرو میشوند، بنابراین تلاش حوزه معاونت حملونقل و ترافیک شهرداری طی یک سال گذشته به حداقل رساندن این چالشها بوده است.
معاون حملونقل و ترافیک شهردار اصفهان با بیان اینکه در حال حاضر ۲۰۰ تقاطع مهم این کلانشهر که قطعی برق اثرات ویژهای در شبکه معابر اطراف آن میگذارد، شناسایی شده است، تصریح کرد: از این ۲۰۰ تقاطع مهم، حدود ۱۱۲ تقاطع اولویتدار شناسایی و برای آن برنامهریزی شده است تا بتوانیم فرایند پایدارسازی فعالیت سامانههای هدایت رانندگان را داشته باشیم.
ساکت خاطر نشان کرد: در فرایند پایدارسازی، تاکنون ۸۱ نقطه از ۱۱۲ تقاطع اولویتدار را مجهز به سامانه برق اضطراری کردیم، اما در این موضوع و فرایند، تعاملاتی با اداره برق داشتیم؛ بهتازگی با مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان نیز جلسات منظمی برگزار شد تا بتوانیم زمینه فعالیت و همراهی سایر اداراتی که در چهارراههای سطح شهر موقعیت دارند را فراهم و از ظرفیت برق پایدار آن مجموعهها استفاده کنیم.
وی افزود: برای پایدارسازی فعالیت تقاطعها در بخش چراغها و نظارت تصویری چند سامانه مورد توجه است، نخست سامانه یوپیاس است که در حال حاضر ۲۳ نقطه را به این سامانه مجهز کردیم.
معاون حملونقل و ترافیک شهردار اصفهان تصریح کرد: سه سامانه دیگر مشابه سامانه یوپیاس در حال فعالیت است که چهارراهها را پایدار کرده است، از جمله آنها سامانه «صبا یک» که در ۳۹ نقطه فعال شده است، همچنین سامانه «صبا ۲» در حقیقت نسخه بهبود یافته خدمات مرتبط با سامانه پایدار کننده برق است و در چهار نقطه فعال شده است؛ سامانه «صبا ۳» نیز ۵ سامانه دیگر را شامل میشود که چهارراهها را پایدار کرده است.
ساکت گفت: دریافت انشعابات از ظرفیت ادارات نیز مورد توجه است، از اینرو بعضی از مجموعههای خدماتی و دستگاههای اقتصادی و فعالیتی در محدوده چهارراهها شناسایی شدند و طی هماهنگی با اداره کل مدیریت بحران استانداری اصفهان در این چرخه اضافه میشود که تاکنون حدود ۱۰ نقطه شناسایی و این فرایند در آن انجام شده است.
وی ادامه داد: تاکنون ۸۱ چهارراهها از لحاظ خدمترسانی و برنامهریزی پایدار شده است و سایر ظرفیتها نیز به مرور اضافه میشود که تأثیرگذاری آنها را رصد خواهیم کرد.
معاون حملونقل و ترافیک شهردار اصفهان تصریح کرد: یک فرایند نیز تکنولوژیک است که باید این فرایند طی شود؛ نقطه اقدامی قابل توجه به سمت رفته که یک تیم نت مجزا برای این موضوع مورد توجه قرار گیرد و در هر یک از چهارراهها ظرفیتهای جدید را اجرا میکند؛ سه گروه مستقل هم فرایند تعمیرات را در چهارراهها انجام میدهند که پایداری نقاطی که تعمیر شده، مداوم باشد
ساکت ادامه داد: برای مداومت این خدمات و ایجاد ظرفیت مجموعه شهرداری اصفهان، حوزه حملونقل و ترافیک شهرداری اصفهان تلاش میکند هرچه سریعتر تقاطعهای اولویتدار را پایدار و سایر ظرفیتها را اضافه کند.
نظر شما