به گزارش خبرگزاری ایمنا، ثبت نام عمره دانشگاهی (شامل اساتید دانشگاه و دانشجویان) از امروز آغاز شده و تا هفتم آذر ماه ادامه خواهد داشت؛ سفر عمره دانشگاهیان ۱۰ روزه است که زائران پنج روز در مدینه و پنج روز در مکه اسکان داده میشوند.
طبق گفته رئیس ستاد عتبات و عمره دانشگاهیان سهمیه دانشگاهیان در بیستمین دوره ۴ هزار نفر درنظر گرفته شده که در صورت افزایش تقاضا و فراهم شدن شرایط ۱۰۰۰ سهمیه دیگر هم اضافه میشود؛ برخی از زائران بهصورت زائر اصلی و برخی ذخیره خواهند بود. افرادی که زائر ذخیره هستند در صورت داشتن ظرفیت اعزام خواهند شد.
همچنین با توجه به اینکه سال ۱۳۹۳ حدود ۵۰۰ هزار دانشجو متقاضی عمره بودند، این تعداد بدون در نظر گرفتن دختران دانشجو بود که پس از تعطیلی عمره، ۱۰ هزار و ۵۰۰ نفر جاماندند و اساتیدی که در آن زمان ثبتنام کرده بودند یا دانشجویان، به شرط اینکه همچنان در قالب دانشجو یا استاد فعالیت دارند، میتوانند بدون قرعهکشی به زیارت بروند.
شرایط ثبتنام عمره دانشگاهی به شرح زیر است:
امکان ثبت نام برای کلیه دانشجویان، اعضای هیئت علمی و اساتید حقالتدریس دانشگاههای سراسر کشور به صورت انفرادی یا همراه خانواده (همسر و فرزندان)، فراهم میباشد
- توجه: امکان ثبت نام و اعزام کارکنان دانشگاه و همچنین پدر و مادر و سایر بستگان به همراه دانشگاهیان وجود ندارد.
- با توجه به اینکه ملاک شناسایی زائرین عمرهگزار کد ملی میباشد، در وارد کردن کد ملی برای ثبت نام دقت فرمائید. در صورتیکه کد ملی وارد شده با کد ملی شخصی تناقض داشته باشد؛ امکان ویرایش آن وجود نخواهد داشت و در صورت پذیرفته شدن درقرعه کشی از اعزام ایشان جلوگیری بعمل میآید.
- امکان ثبت نام و اعزام دانشجویان خارجی مشغول تحصیل در کشور وجود ندارد.
- کلیه اساتید و دانشجویان ثبت نامی میبایست در سال جاری مشغول تحصیل یا تدریس در دانشگاه باشند
-
توجه: ارائه گواهی اشتغال به تدریس یا حکم کارگزینی برای اساتید و همچنین گواهی اشتغال به تحصیل برای دانشجویان؛ جز مدارک اصلی و ضروری جهت اعزام میباشد
- مدت اعتبار گذرنامه میبایست از زمان سفر؛ حداقل ۶ ماه (تا شهریور ۱۴۰۴) باشد.
- برای ثبت نام عمره دانشگاهیان نیازی به داشتن فیش ودیعه ثبت نام عمره نمیباشد.
زمان ثبت نام عمره دانشگاهی
- ثبت نام از تاریخ ۱۴۰۳/۰۸/۲۸ آغاز و تا تاریخ ۱۴۰۳/۰۹/۰۷ ادامه خواهد داشت و نتایج قرعه کشی پس از اتمام ثبت نام از طریق پایگاه اطلاع رسانی لبیک به اطلاع برگزیدگان خواهد رسید.
هزینه سفر و زمان اعزام:
- هزینه سفر عمره دانشگاهیان در سال جاری در حدود ۴۳ الی ۴۵ میلیون تومان (بر اساس ایستگاه پروازی) میباشد.
- تسهیلات در نظر گرفته شده برای عمرهگزاران حدود ۴۰ تا ۵۰ درصد کل هزینه سفر میباشد
توجه: مابقی هزینه تا سقف مبلغ نهایی میبایست نقدا توسط شخص پرداخت شود. همچنین به فرزندان تسهیلات تعلق نمیگیرد.
- زمان اعزام کاروانهای دانشگاهیان ازیکم بهمن ۱۴۰۳ لغایت سیام بهمن ۱۴۰۳ خواهد بود، لذا دانشگاهیان محترم با در نظر گرفتن محدودیت برنامه دانشگاهی خود اقدام به ثبت نام کنند.
- اعزام دانشگاهیان صرفاً از ایستگاههای پروازی تهران، مشهد، اصفهان، کرمان و بندرعباس خواهد بود
- ایستگاه پروازی، تاریخ پرواز و انتخاب کاروان توسط ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان تعیین خواهد شد و امکان تغییر یا جابهجایی وجود نخواهد داشت.
قابل توجه دانشجویان و اساتید متأهل
- زوجهای دانشجو که تاریخ عقد آنها در دوسال اخیر باشد یا هر دو دانشجو باشند در اولویت قرعه کشی قرار میگیرند.ضمناً ثبت نام افرادی که هر دو نفر دانشجو هستند فقط یکبار در سامانه امکان پذیر است.
- در هنگام ثبت نام، تعداد همراهان به طور دقیق انتخاب شود. در صورت پذیرفته شدن در قرعه کشی امکان ویرایش تعداد همراهان مقدور نیست.
- بنا بر اعلام سازمان حج و زیارت؛ هزینه پرداختی گروه سنی ۲ تا ۱۲ سال معادل ۹۰ درصد هزینه بزرگسال، و زیر ۲ سال ۱۵ درصد هزینه بزرگسال میباشد. ضمناً منظور از بزرگسال سن بالای ۱۲ سال میباشد.
توجه: گروه سنی از زمان روز پرواز (بهمن ماه) محاسبه میگردد.
تذکر مهم
برای ارتباط با ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان و طرح مطالب و مسائل خود تنها از طریق پایگاه اطلاع رسانی لبیک و بخش ارتباط با ما اقدام نمائید و تا حدامکان از تماس تلفنی و مراجعه حضوری خودداری نمائید.
مراحل ثبت نام نیز به شرح زیر است:
در مرحله اول متقاضیان با مراجعه به سایت ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان به بخش عمره دانشجویی مراجعه کنند:
در مرحله دوم متقاضیان با وارد کردن شماره ملی و تلفن همراه وارد سامانه میشوند.
در مرحله پایانی نیز با ثبت مشخصات فردی، ثبتنام برای قرعه کشی انجام میشود:
نظر شما