به گزارش خبرگزاری ایمنا از تهران و بنا بر اعلام روابط عمومی شرکت بهرهبرداری متروی تهران و حومه، حجت الله قائد رحمتی با اشاره به اینکه سیستم اعلام عمومی چند وظیفه برعهده دارد که برقراری ارتباط بین راهبر و مسافر و همچنین ارتباط بین راهبر کابین اصلی و کمکی از جمله آنها است، اظهار کرد: با همکاری یک شرکت دانشبنیان، اقدام به نصب سیستم جدید فرستنده خودکار در تمامی ایستگاههای خطوط ۳ و ۴ و ۵۳ رام قطار در این خطوط شده است.
وی با اشاره به اینکه هفت رام قطار دیگر نیز برای سایر خطوط متروی تهران به سیستم اعلام عمومی خودکار مجهز شدهاند، افزود: PA یا سیستم اعلام عمومی چند وظیفه برعهده دارد که یکی از آنها اعلام نام ایستگاههاست که با نصب فرستنده در خطوط ۳ و ۴ مترو دیگر بهطور خودکار نام ایستگاهها اعلام خواهد شد.
سرپرست معاونت مهندسی شرکت بهرهبرداری متروی تهران و حومه تصریح کرد: برقراری ارتباط بین راهبر و مسافر و بالعکس و همچنین کیفیت ارتباط راهبر اصلی و کمکی نیز با نصب این تجهیزات ارتقا یافته است. در حال حاضر تمامی سیستمهای PA قطارها برای ارتباط راهبر با مسافران و بالعکس فعال هستند.
قائدرحمتی با بیان اینکه خرابی دستگاه پیچ نام ایستگاهها در داخل برخی واگنها موجب نارضایتی شهروندان و مسافران شده بود، تاکید کرد: به خاطر خارجی بودن این تکنولوژی، در تهیه و تأمین برخی قطعات با سختیهایی مواجه بودیم که موجب شد در جهت بومیسازی این سیستم گام برداریم.
وی با بیان اینکه در سیستمهای قدیمی بعضی قطعات موجود نبود یا نیاز به صرف مبالغ بالایی برای بهروزرسانی با نمونههای خارجی داشت، تصریح کرد: با استفاده از توان و تخصص داخلی توانستیم این کار را با صرف هزینههای کمتری انجام دهیم.
سرپرست معاونت مهندسی شرکت بهرهبرداری متروی تهران و حومه گفت: با بهکارگیری یک سیستم داخلی که توسط یک شرکت دانشبنیان ساخته شده است، این سیستم بومیسازی شد؛ بعد از مراحل مختلف ارزیابی و تست با توجه به عملکرد مناسبی که داشت در فاز نخست در خطوط ۳ و ۴ مترو اجرا و بهمرور در سایر خطوط نیز انجام خواهد شد.
قائدرحمتی از رفع نقص تابلو روان نمایشگرهای نشاندهنده نام ایستگاه که در داخل واگن قرار دارند خبر داد و گفت: در حال حاضر تمام تابلو روانها بدون نقص فعال هستند.
نظر شما