راه‌اندازی سامانه «سامح» برای شهرداری‌ها

تمام سازمان‌های مدیریت حمل‌ونقل شهرداری‌ها و شهرداری‌های تحت پوشش اتحادیه سازمان‌های مدیریت حمل‌ونقل شهرداری‌های کشور با رعایت دستورالعمل‌ها از آذر می توانند از امکانات سامانه «سامح» استفاده کنند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، امکان صدور آنلاین مجوزهای حمل‌ونقل درون‌شهری در بستر سامانه اطلاعات ملی حمل و نقل (سامح) فراهم شده است، تا پیش از این صدور فیزیکی مجوزها به اشکال مختلف و به تنوع تعداد شهرهای کشور هزینه‌هایی را نظیر چاپ، نیروی انسانی لازم و ارسال پروانه‌ها از طریق پست و همچنین عدم امکان استعلام اصالت داشت. از ابتدای آذرماه، پروانه‌ها به صورت الکترونیکی صادر و هزینه‌های مزبور تقلیل می‌یابد.

پروانه‌های قبلی تاکسیرانان همچنان معتبر هستند و رانندگان می‌توانند تا پایان دوره اعتبار از آن‌ها استفاده کنند. اجرای این طرح مزایای متعددی از جمله ایجاد بستری لازم به منظور اتصال به درگاه صدور مجوزها و دولت الکترونیک با هدف خدمات‌رسانی به تاکسیرانان است. صدور پروانه‌های تاکسیرانی با سرعت و اطمینان بیشتر، جلوگیری از تبعات ناشی از چاپ فیزیکی پروانه‌ها مانند مفقودی یا سوءاستفاده احتمالی، کاهش هزینه‌های سازمانی ناشی از چاپ پروانه‌ها و کاهش اتلاف وقت رانندگان و قابلیت استعلام اصالت با استفاده از فناوری‌های نوین است.

کلیه سازمان‌های مدیریت حمل و نقل شهرداری‌ها و همچنین شهرداری‌های تحت پوشش اتحادیه سازمان‌های مدیریت حمل و نقل شهرداری‌های کشور با رعایت قوانین و دستورالعمل‌های تعیین شده در این حوزه می‌توانند از امکانات سامانه «سامح» جهت صدور پروانه اشتغال برای راننده و پروانه بهره برداری برای خودروی مورد نظر بهره مند شوند. ضمن اینکه در این سامانه امکان ارسال درخواست از سوی راننده و مالک خودرو به طور مستقیم و بی‌واسطه وجود دارد.

در این طرح، پس از درخواست و دریافت تأییدیه‌های لازم، اطلاعات حاوی لینک پروانه به کاربری رانندگان ارسال می‌شود که شامل مشخصات کامل راننده، نوع و شماره گواهینامه و سایر اطلاعات مورد نیاز بوده و برای تأیید اصالت پروانه QR کد صادر خواهد شد.

کد خبر 811415

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.