راه آهن لرستان؛ پروژه‌ای در انتظار اعتبار ملی

پروژه راه آهن دورود-خرم‌آباد از جمله پروژه‌های ناتمام دارای سابقه طولانی لرستان است که همواره جهت تکمیل مورد توجه استانداران قرار می‌گیرد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از لرستان، قطار توسعه استان‌های غرب کشور زمانی به حرکت درآمده و زمینه ساز رشد اقتصادی می‌شود که ظرفیت‌های ریلی، راهی، ترانزیتی و مرزی استان با برنامه‌ریزی اصولی مسئولان به کار گرفته شود موضوعی که سال‌هاست مورد غفلت تاریخی قرار گرفته است.

یکی از مشکلات اساسی لرستان وجود پروژه‌های نیمه‌تمامی همچون پروژه راه‌آهن دورود - خرم‌آباد است، پروژه‌ای که اواخر سال ۸۹ مجوز کمیسیون ماده ۳۲ را گرفت و مراسم آغاز عملیات اجرایی این پروژه‌ها در مهرماه سال ۹۰ برگزار شد و همچنان به مرحله تکمیل و اجرا نرسیده است.

راه آهن لرستان؛ پروژه‌ای در انتظار اعتبار ملی

در جریان سفر دولت سیزدهم به لرستان، دوباره این پروژه در بین مصوبات سفر قرار گرفت تا تکمیل این طرح قوت بگیرد، اما با وجود تأکیدات رئیس‌جمهور در عملی‌شدن این مطالبه دیرینه مردم لرستان آن طور که باید پیشرفت چشمگیری پیدا نکرد تا در اواخر سال گذشته، دوباره به دلیل نداشتن اعتبار تعطیل شد و با روی کار آمدن دولت چهاردهم و استاندار جدید لرستان این پروژه طبق سخنرانی‌های متعدد سید سعید شاهرخی مورد اهمیت قرار گرفت.

پروژه راه آهن لرستان فراتر از اعتبارات استانی است

سید سعید شاهرخی، استاندار لرستان امروز _ پنجشنبه بیست و چهارم آبان_ در بازدید از پروژه راه‌آهن دورود - خرم‌آباد اندیمشک با بیان اینکه این پروژه فراتر از اعتبارات استانی است و باید با تصمیم‌گیری صحیح برای تکمیل آن تلاش کرد، اظهار کرد: این پروژه ملی است و به دنبال تأمین اعتبار آن هستیم تا مدل‌های مالی قوی جذب کنیم.

وی با اشاره به اینکه با توجه به محدودیت مالی دولت، باید منابع پایدار تأمین اعتبار بررسی شود تا بتوانیم این طرح را به پایان برسانیم، افزود: یکی از ابر پروژه‌های ملی استان راه‌آهن است که خط اصلی ریلی کشور را از شمال به جنوب و بندر امام (ره) را به آب‌های شمال وصل می‌کند.

راه آهن لرستان؛ پروژه‌ای در انتظار اعتبار ملی

فعالیت ۳۰ کارگاه قرارگاه خاتم در پروژه راه آهن لرستان

شاهرخی با بیان اینکه قرارگاه خاتم‌الانبیاء (ص) به عنوان مجری این طرح کار را با جدیت پیگیری می‌کند، گفت: ۳۰ کارگاه در جبهه‌های مختلف کاری پروژه راه‌آهن و در مشخصات منحصربه‌فردی مشغول به کار هستند.

وی گفت: به طور نمونه طول بزرگترین تونل این خط ریلی ۴.۶ کیلومتر است که کار در آنجا به سختی اما به سرعت پیش می‌رود.

استاندار لرستان بیان کرد: تأمین منابع مالی پروژه از اهمیت بالایی برخوردار است و رقم‌های درشتی را می‌طلبد که امیدواریم با تصمیم‌گیری در خصوص تأمین اعتبار، طی کوتاه‌ترین زمان ممکن به بهره‌برداری برسد.

پیشرفت ۵۱ درصدی پروژه راه آهن دورود_ خرم‌آباد

استاندار لرستان با بیان اینکه تکمیل پروژه تأثیر اقتصادی بسیاری در لرستان دارد افزود: رقم‌های گذشته این طرح به درستی هزینه شده است و اکنون به دنبال مدل‌های مختلف و تهاتر نفت هستیم اما تأمین اعتبار آن فراتر از توان استان است.

شاهرخی گفت: راه‌آهن دورود - خرم‌آباد به طول ۱۱۴ کیلومتر ۵۱ درصد و راه‌آهن خرم‌آباد - اندیمشک به طول ۲۱۹ کیلومتر یک درصد پیشرفت فیزیکی دارند.

کد خبر 810680

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.