شهروندان اصفهان مسیر امدادرسانی آتش‌نشانان را هموار کنند

سخنگو و رئیس اداره ارتباطات سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان گفت: شهروندان پس از تماس با ۱۲۵، اینترنت و موقعیت‌یاب تلفن همراه خود را روشن کنند و روی لینکی که ارسالی، کلیک کنند تا موقعیت مکانی آن‌ها برای ستاد فرماندهی ارسال شود؛ این اقدام کمک می‌کند آتش‌نشانان سریع‌تر به محل حادثه برسند.

محمد شریعتی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: به محض اینکه تماسی از سوی شهروندان با سامانه ۱۲۵ آتش‌نشانی اصفهان برقرار می‌شود، برای کاهش مدت زمان رسیدن به محل حریق و حادثه اقداماتی انجام شده است.

وی افزود: برای اینکه بتوانیم این مدت زمان را کاهش دهیم، از شهروندان درخواست می‌کنیم پس از تماس با ۱۲۵، اینترنت و موقعیت‌یاب تلفن همراه خود را روشن کنند و روی لینکی که ارسال می‌شود، کلیک کنند تا موقعیت مکانی آن‌ها برای ستاد فرماندهی ارسال شود؛ این اقدام کمکی برای شهروندان است تا آتش‌نشانان هرچه سریع‌تر به مکان حادثه برسند.

سخنگو و رئیس اداره ارتباطات سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان تصریح کرد: از جمله اقدامات انجام شده برای آتش‌نشانان این است که پس از تماس فرد حادثه‌دیده همکارانم از ستاد فرماندهی به‌صورت متمرکز از هر ایستگاه زنگ حریق را به صدا درمی‌آورند، در این حالت درهای آشیانه و راه‌بندها به‌صورت اتوماتیک بالا می‌رود و در نمایشگری که در دسترس همکارانم است، مدت زمان خارج شدن از ایستگاه محاسبه و نمایش داده می‌شود.

شریعتی با بیان اینکه این اقدام کمک می‌کند همکارانم خود را به چالش بکشند تا موارد و مشکلاتی که در ایستگاه وجود دارد را اصلاح کنند و برای دفعات بعد هرچه سریع‌تر از ایستگاه خارج شوند، ادامه داد: در این دستگاه رله‌هایی (نوعی کلید الکتریکی سریع یا بی‌درنگ) وجود دارد که به‌محض به صدا درآمدن زنگ حریق، چراغ‌های آشیانه و آتش‌نشانان روشن می‌شود تا همکارانم دغدغه مواردی همچون روشن کردن چراغ برای دید بهتر را نداشته باشند.

کد خبر 809633

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.