به گزارش خبرگزاری ایمنا از آذربایجان شرقی، محبوب عبداللهپور صبح امروز _یکشنبه بیستم آبان_ در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در بعضی نقاط شهر و به سبب موقعیت مکانی احتمال دارد با ساخت زیرگذر یا روگذر ترافیک در نقاط دیگر شهر افزایش پیدا کند.
وی افزود: با ساخت تقاطع غیرهمسطح خودروها به سمت مسیرهای جدید هدایت میشوند و احتمال ترافیک در تقاطعهای دیگر بسیار بالا میرود.
مدیرعامل سازمان مدیریت و مهندسی شبکه حملونقل شهرداری تبریز با اشاره به ترافیک سنگین تقاطع روبهروی بیمارستان ۲۹ بهمن در بعضی ساعات روز تصریح کرد: تردد حدود ۴۵ هزار نفر از دانشجویان دانشگاههای علوم پزشکی و دانشگاه تبریز و ۱۰ هزار نفر از اساتید، کادر و کارکنان این دانشگاهها به همراه بیمارستانهای امام رضا (ع)، شهید مدنی و شهید قاضی طباطبایی از درهای مشرف به بلوار ۲۹ بهمن است که به نوعی بیشترین عوامل ترافیک سنگین در آن منطقه محسوب میشود.
عبداللهپور ادامه داد: با اصلاح هندسی و هدایت خودروهای کادر درمان، اساتید و دانشجویان دانشگاه تبریز به در مشرف سازمان برنامه بودجه و کمربندی میانی تا حد زیادی از بار ترافیکی تقاطع ۲۹ بهمن کاهش پیدا میکند.
وی با اشاره به راهکارهای موجود برای تسهیل ترافیک شهر تبریز تصریح کرد: در صورت استفاده از حملونقل عمومی و اعمال محدودیتهای ترافیکی و زوج و فرد، مدیریت و هماهنگی و همکاری تمام دستگاههای اجرایی در استفاده مناسب از همه شبکه معابر، بار ترافیکی در نقاط زیادی از شهر مرتفع میگردد.
مدیرعامل سازمان مدیریت و مهندسی شبکه حملونقل شهرداری تبریز با بیان اینکه تعدد زیرگذر به تنهایی نمیتواند بار ترافیک را کاهش دهد، افزود: تعداد زیرگذر و روگذر تبریز بیش از دو برابر سایر کلانشهرهای کشور و این موضوع به تنهایی راهکاری برای حل مسئله ترافیک نشده است.
نظر شما