تعدد تقاطع غیرهمسطح به تنهایی ترافیک تبریز را تسهیل نمی‌کند

مدیرعامل سازمان مدیریت و مهندسی شبکه حمل‌ونقل شهرداری تبریز گفت: افزایش زیرگذر و روگذر در یک شهر به تنهایی نمی‌تواند موجب کاهش ترافیک و تسهیل در رفت‌وآمد خودروها شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از آذربایجان شرقی، محبوب عبدالله‌پور صبح امروز _یکشنبه بیستم آبان_ در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در بعضی نقاط شهر و به سبب موقعیت مکانی احتمال دارد با ساخت زیرگذر یا روگذر ترافیک در نقاط دیگر شهر افزایش پیدا کند.

وی افزود: با ساخت تقاطع غیرهمسطح خودروها به سمت مسیرهای جدید هدایت می‌شوند و احتمال ترافیک در تقاطع‌های دیگر بسیار بالا می‌رود.

مدیرعامل سازمان مدیریت و مهندسی شبکه حمل‌ونقل شهرداری تبریز با اشاره به ترافیک سنگین تقاطع روبه‌روی بیمارستان ۲۹ بهمن در بعضی ساعات روز تصریح کرد: تردد حدود ۴۵ هزار نفر از دانشجویان دانشگاه‌های علوم پزشکی و دانشگاه تبریز و ۱۰ هزار نفر از اساتید، کادر و کارکنان این دانشگاه‌ها به همراه بیمارستان‌های امام رضا (ع)، شهید مدنی و شهید قاضی طباطبایی از درهای مشرف به بلوار ۲۹ بهمن است که به نوعی بیشترین عوامل ترافیک سنگین در آن منطقه محسوب می‌شود.

عبدالله‌پور ادامه داد: با اصلاح هندسی و هدایت خودروهای کادر درمان، اساتید و دانشجویان دانشگاه تبریز به در مشرف سازمان برنامه بودجه و کمربندی میانی تا حد زیادی از بار ترافیکی تقاطع ۲۹ بهمن کاهش پیدا می‌کند.

وی با اشاره به راهکارهای موجود برای تسهیل ترافیک شهر تبریز تصریح کرد: در صورت استفاده از حمل‌ونقل عمومی و اعمال محدودیت‌های ترافیکی و زوج و فرد، مدیریت و هماهنگی و همکاری تمام دستگاه‌های اجرایی در استفاده مناسب از همه شبکه معابر، بار ترافیکی در نقاط زیادی از شهر مرتفع می‌گردد.

مدیرعامل سازمان مدیریت و مهندسی شبکه حمل‌ونقل شهرداری تبریز با بیان اینکه تعدد زیرگذر به تنهایی نمی‌تواند بار ترافیک را کاهش دهد، افزود: تعداد زیرگذر و روگذر تبریز بیش از دو برابر سایر کلان‌شهرهای کشور و این موضوع به تنهایی راهکاری برای حل مسئله ترافیک نشده است.

کد خبر 809263

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 7
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • علی IR ۱۸:۳۶ - ۱۴۰۳/۰۸/۲۰
    13 2
    نقش زیر گذر و رو گذر های تبریز فقط اینه که ترافیک از اول پل به آخر پل منتقل میشه، مشکل تبریز اینه که مامور راهوری نیست اگه هم باشه با تخلف کاری ندارن نهایت زحمت بکشن یه جریمه کمربند بنویسن
  • حسین مرادیان تبریز۰۹۳۳۰۵۱۸۵۸۹ IR ۱۹:۲۳ - ۱۴۰۳/۰۸/۲۰
    7 1
    بنام خدا، از قضا تغییر وضعیت محدوده بیمارستان۲۹بهمن ضروری و چاره ساز است ۱-احداث پل هوایی ۲باندوحداقل تک بانده.۲-مسیرگشایی بطرف ولیعصر ازجلوی بیمارستان۲۹بهمن موجب کاهش شدید ترافیک منطقه میشود.
  • آرتین IR ۱۹:۵۰ - ۱۴۰۳/۰۸/۲۱
    1 1
    چرا طرح اتوبانها و خیابانهای اصفهان و تهران در تبریز ساخته نمیشود؟
  • IR ۲۰:۵۶ - ۱۴۰۳/۰۸/۲۱
    1 0
    لاله پارک عامل اصلی ترافیک هست لطفا فکری کنید
  • حضرتی IR ۰۱:۴۰ - ۱۴۰۳/۰۸/۲۲
    2 0
    ا‌‌ولین مسبب ترافیک در خبابانهای تبریز پارک دوبله وحتی سوبله و عدم وجود مامورین راهنمایی .تا زمانی که چاره ای برای سدمعبر نشود ترافیک هم درمان نمی‌شود
  • سعید IR ۰۹:۱۷ - ۱۴۰۳/۰۸/۲۲
    0 0
    واقعا متاسفیم کسایی سر کارن که ادعا داره با پل و زیر گذر ترافیک زیاد میشه که صد البته با پل و زیر گذر ساختن ترافیک روان میشه ولی ترافیک تبریز دلایل زیادی داره که یک به یک باید حل بشه
  • علی دخت FR ۱۲:۳۳ - ۱۴۰۳/۰۸/۲۲
    0 0
    دست شهردارمحترم جناب آقای دکترهوشیاروهمکارانش درموردترمیم وآسفالت ریزی خیابانهاتبریز که زاییده چندین سال گذشته بوددردنکنه جای تشکرداره ازایشان چون خیابان سالم کمتردیده می شدودرشان این شهرنبود.