به گزارش خبرگزاری ایمنا از تهران، مهدی چمران امروز _یکشنبه بیستم آبان_ پیش از آغاز دویست و هفتاد و هشتمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران و در جمع خبرنگاران در تشریح دستور جلسه روز یک شنبه شورای شهر تهران اظهار کرد: ابتدا بررسی طرح اصلاح فرایندهای دبیرخانه کمیسیون ماده ۵ قانون تأسیس شورای عالی شهرسازی و معماری ایران و اصلاحیه بعدی با رویکرد تعادل میان منافع عمومی و خصوصی را خواهیم داشت.
وی افزود: صورت جلسات کمیسیون نامگذاری و تغییر نام اماکن عمومی شهر را بررسی میکنیم و در ادامه گزارشهای حسابرسی سازمان مدیریت حملونقل و پایانههای مسافربری شهر تهران، شرکت توسعه فضاهای فرهنگی شهرداری، شرکت کنترل کیفیت هوا و مؤسسه همشهری در دستور بررسی قرار میگیرد.
رئیس شورای اسلامی شهر تهران در پاسخ به این سوال که چرا در جلسه قبل شورا به سوال کننده زمان کمتر و به جواب دهنده زمان بیشتری داده شد، خاطرنشان کرد: بر اساس قانون وقتی سوال میکنند، متن سوال نگاشته شده است، مفصل توضیح داده شده و یکبار هم در شورا سوال مطرح شده است.
چمران اضافه کرد: وقتی میخواهند پاسخ دهند، قانون جایی برای جر و بحث نگذاشته و پیشبینی وقت برای سوال مجدد در نظر گرفته نشده است، برای اینکه فرصت اعلام نظر وجود داشته باشد، بنده این فرصت را دادم و ۱۰ دقیقه نیز پرسش صورت گرفت در حالی که سوال نگاشته شده است و مشخص بود.
وی در خصوص اینکه آیا سوالکنندگان از شهردار نسبت به پاسخ شهردار قانع شدند یا خیر، تاکید کرد: موضوع برای عدهای روشن بود و برای عدهای دیگر روشن نبود، قاعدتاً سوال کننده راضی نمیشود اما به بنده چیزی نگفتهاند چراکه بحث رأیگیری مطرح نشده بود و درباره پاسخ به سوالات رأیگیری نکردیم.
رئیس شورای اسلامی شهر تهران در خصوص مازوتسوزی در تهران تصریح کرد: سالها است که در تهران مازوتسوزی نداریم، بر اساس مصوبات دولت، کرج و شازند نیز از مازوتسوزی منع شدند در حالی که ممکن بود مازوتسوزی کرج روی تهران تأثیر بگذارد و منابع دیگر آلودگی را نیز سازمان حفاظت محیط زیست اعلام میکند که لیست بلند و بالایی است.
چمران در رابطه با غیبت نرجس سلیمانی در جلسات شورا، اضافه کرد: با خانم سلیمانی تماس گرفتم که حالشان خوب نبود و تنها دو جلسه در شورا حضور نداشت.
وی با بیان اینکه به نظر میرسد طرح شاتل سرویس منتفی است و قرار بر این شده است که چند شرکت وارد عمل شوند و با تاکسیرانی قرارداد ببندند و حمل مسافر را انجام دهند، گفت: وزارت کشور ونها را خریداری کرده و به شهرداری تحویل داده است و از نظر مالی موفق به پرداخت سهم ۷۰ درصدی خود نشده و آن را به شهرداری واگذار کرده است؛ کل مبلغ را شهرداری پرداخت کرده و وزارت کشور اعلام کرده است که مالکیت آنها با شهرداری خواهد بود.
رئیس شورای اسلامی شهر تهران در مورد ایجاد خط ویژه در بزرگراه شهید همت برای خودروهایی با سرنشین زیاد، افزود: هنوز چیزی مطرح نشده است و اگر طرحی وجود داشته باشد باید در کمیسیون عمران و حملونقل شورای شهر بررسی شود، البته در گذشته مواردی مطرح شد که تردد خودروی تک سرنشین محدود باشد.
چمران با بیان اینکه واردات اتوبوسها و تاکسیها طولانی شده است، اضافه کرد: در حال حاضر میخواهند تعدادی را به تهران حمل کنند؛ گفتهاند که تعدادی روی زمین و تعدادی نیز روی آب است چراکه افراد زیادی علاقهمند به این موضوع هستند و اخبار آن زیاد است.
وی درباره اعتراض و ادعای برخی مالکان محدوده روددره فرحزاد مبنی بر خرید ملک آنها از سوی شهرداری با قیمتی پایینتر از حد معمول، اظهار کرد: وقتی اختلاف نظر پیش میآید مجبور میشوند به کارشناس رسمی دادگستری مراجعه کنند که در خصوص قیمتها نظر بدهند.
رئیس شورای اسلامی شهر تهران ادامه داد: برخی سند ندارند و میگویند چند سال در آن فضا زندگی کردهاند و حقی برایشان ایجاد شده است و این موارد اختلافی باید بررسی شود.
نظر شما