به گزارش خبرگزاری ایمنا از خراسان رضوی و به نقل از پایگاه اطلاعرسانی شهرداری مشهد، محمدرضا سمیعی در نمایشگاه تخصصی شهر هوشمند در مشهد از راهاندازی سامانهای برای نظرسنجی و بازخوردگیری از خدمات دستگاههای اجرایی خبر داد و اظهار کرد: این سامانه به شهروندان این امکان را میدهد تا پس از دریافت خدمت، نظر و رضایت خود را درباره نحوه ارائه خدمات بیان کنند.
وی افزود: همانطور که در اپلیکیشنهای خدماتی همچون اسنپ و تپسی میتوانیم رضایت یا نارضایتی خود را از عملکرد راننده اعلام کنیم، حالا این امکان در دستگاههای اجرایی نیز فراهم شده است.
مدیرعامل سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری مشهد با بیان اینکه تاکنون این سامانه برای بیش از ۸۰ خدمت الکترونیکی فعال شده است، گفت: در پایان هر خدمتی که شهروند دریافت میکند، یک لینک نظرسنجی برای او ارسال میشود تا نظرات خود را درباره کیفیت خدمت اعلام کند.
سمیعی بیان کرد: در همه دفاتر شهرداری، QR کدی روی میز کارمندان قرار داده شده است تا مراجعان بتوانند با اسکن آن، نظر خود را درباره نحوه برخورد کارمندان و کیفیت خدمات به صورت مستقیم ثبت کنند.
وی افزود: این بازخوردها تأثیر مستقیم بر پاداش کارکنان دارد و در سیستم حقوق و دستمزد شهرداری لحاظ میشود، اگر کارمندی نظرات منفی دریافت کند، پاداش او به صورت خودکار کاهش پیدا میکند و در صورت وجود نداشتن بازخورد مثبت، از پاداش سالانه محروم خواهد شد.
مدیرعامل سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری مشهد در پایان با بیان اینکه این سامانه با هدف بهبود کیفیت خدمات و افزایش شفافیت اجرایی طراحی شده است، افزود: با فرهنگسازی این سیستم، تعامل و اعتماد بین مردم و دستگاههای اجرایی افزایش پیدا خواهد کرد.
نظر شما