گام‌های مشترک و هم‌افزا بین بسیج و رسانه ملی تعریف شد

رئیس ستاد بزرگداشت هفته بسیج گفت: رسانه را نباید صرفاً به اطلاع‌رسانی محدود کرد بلکه کار اصلی آن را باید جهت‌دهی و جریان‌سازی دانست.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از تهران، جلسه شورای فرهنگی رسانه ملی، امروز با حضور «وحید جلیلی» قائم مقام رسانه ملی، سردار «حسین معروفی» رئیس ستاد بزرگداشت هفته بسیج و اعضای ستاد هفته بسیج در سازمان بسیج، هیئت رئیسه، مسئولان روابط عمومی، بسیج صدا و سیما سپاه‌های استانی، مدیران کل شبکه‌های استانی رسانه ملی، به میزبانی صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران برگزار شد؛ حسین معروفی در این نشست، طی سخنانی رسانه را ابزاری معجزه‌گر دانست و اظهار کرد: رسانه را نباید صرفاً به اطلاع‌رسانی محدود کرد بلکه کار اصلی آن را باید جهت‌دهی و جریان‌سازی دانست؛ در جریان جنگ غزه، رسانه‌ها در دنیا معجزه کرده و وجدان‌های خفته را بیدار کردند؛ این رسانه‌ها بودند که جلوی عادی‌سازی روابط با رژیم غاصب صهیونیستی را گرفتند.

وی با اشاره به شعار هفته بسیج سال ۱۴۰۳ «بسیج با مردم برای مردم» افزود: برنامه‌های هفته بسیج در سال جاری هم برای بسیجیان و هم برای آحاد جامعه پیش‌بینی شده است؛ هفته بسیج، هفته اعلامِ اقدامات یک سال بسیج برای مردم است؛ ما باید در این هفته به مردم بگوییم که چه کارهایی را در طول یک سال گذشته برای آن‌ها انجام داده‌ایم؛ به عنوان مثال بگوییم در نتیجه اجرای طرح مقدس نفس از چه میزان سقط عمدی جنین جلوگیری شده است.

رئیس ستاد بزرگداشت هفته بسیج تصریح کرد: بسیج برای مردم است و خرج مردم می‌شود؛ امنیت، خط قرمز ملت ایران است و به همین دلیل بسیج، جان‌فدای ملت است. درب بسیج به روی همه باز است؛ اعتقاد ما این است که خروجیِ بسیج باید به حزب الله و معراج ختم شود نه ورودی آن.

وی گفت: ما در خدمت‌رسانی‌های نرم‌افزاری و سخت‌افزاری خود در بسیج، نگاه قومی سیاسی و مذهبی نداریم. اساساً بسیج و بسیجیان، فدایی انقلاب اسلامی، ملت ایران و مقام ولایت هستند و به هیچ وجه خود را خرج هیچ‌گونه حزب و جناحی نمی‌کنند.

رئیس ستاد بزرگداشت هفته بسیج در بخش دیگری از سخنان خود اظهار کرد: چنانچه توانمندی‌های بسیجیان در اقصی نقاط کشور پای کار آورده شود بسیاری از خلأهای موجود در رسانه ملی پر خواهد شد؛ ما باید همه تولیدات خود را در اختیار رسانه ملی قرار دهیم و بانک اطلاعاتی صدا و سیما را تقویت و غنی کنیم.

معروفی با بیان اینکه بسیج، استکبار ستیز است و مأموریت آن حفظ دستاوردهای انقلاب اسلامی می‌باشد، گفت: جهاد تبیین، جهاد علمی، جهاد خدمت‌رسانی و همچنین جهاد امیدآفرینی و نشاط در جامعه، رویکردهای بسیج هستند.

معاون هماهنگ کننده سازمان بسیج مستضعفین در بخش دیگری از سخنان خود گفت: رسانه ملی همانگونه که تاکنون در مقوله تبیین شرایط خاص منطقه، زنده نگه داشتن روحیه مقاومت و کمک‌های همدلانه به مردم مظلوم جبهه مقاومت، اقدامات قابل توجهی را انجام داده، ضرورت دارد که این مهم را همچنان با جدیت انجام دهد.

بسیج ظرفیت‌های انقلاب را در همه نقاط ایران می‌شناسد

همچنین در این نشست وحید جلیلی قائم مقام رسانه ملی اظهار کرد: «بسیج» بزرگ‌ترین شبکه تشکیلاتی انقلاب اسلامی و «رسانه ملی» بزرگ‌ترین شبکه تبلیغاتی انقلاب اسلامی است. این دو در هم‌افزایی با یکدیگر می‌توانند نقطه عطف تازه‌ای را رقم بزنند و در این بزنگاه تاریخی، برای به فعلیت رساندن ظرفیت‌ها و قابلیت‌های ملت ایران شرایط را بیش از پیش مهیا کنند.

وی از آمادگی کامل و صددرصدی رسانه ملی برای هم‌افزایی حداکثری با بسیج خبر داد و گفت: باید قبول کنیم که هنوز نتوانسته‌ایم تصویر جامع، شفاف و جذابی را از بسیج در رسانه ملی بازنمایی کنیم و امیدواریم که در هفته بسیج پیش رو، اتفاقات نو و تازه‌ای در این حوزه رقم بخورد.

جلیلی گفت: بسیج که ظرفیت‌های انقلاب را در همه نقاط ایران اعم از روستاها و نواحی مرزی و میان اقشار مختلف به خوبی می‌شناسد و نسبت به آن‌ها آگاهی دارد، می‌تواند این اطلاعات و محتواها را جهت انعکاس وسیع و گسترده، در اختیار رسانه ملی قرار دهد.

کد خبر 808306

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.