به گزارش خبرگزاری ایمنا، محسن واعظی فر در بیستوهفتمین جلسه مشترک مدیران شهری و استانی با موضوع پیگیری روند احداث خط دو قطار شهری اصفهان اظهار کرد: خط یک متروی این کلانشهر با ۲۰ ایستگاه به طول ۲۱.۲۰۰ کیلومتر با سرفاصله ۱۱ دقیقه و ۱۴ رام قطار فعالیت میکند.
وی افزود: به قیمت امروز ۳۰ هزار میلیارد تومان برای این خط هزینه شده است، اما چالش عمده آن این است که با یک سوم راندمان کار میکند، بنابراین تعداد رام قطار موردنیاز این خط باید افزایش پیدا کند تا استفاده بهینهای از این خط صورت گیرد.
مدیرعامل سازمان قطار شهری اصفهان و حومه تصریح کرد: با پیگیری بسیار ۴ رام قطار خریداری شده در چین آماده است که دریافت آنها با مشکلاتی مواجه شده است، بنابراین درخواست داریم پیگیریهای لازم از سوی مقامات ارشد کشور برای انتقال به ایران صورت گیرد.
واعظیفر با بیان اینکه خط دو متروی اصفهان با ۲۴.۷۰۰ کیلومتر طول و ۲۳ ایستگاه و حفاری با دستگاه تیبیام از دو سمت در حال احداث است، گفت: درباره خط دو مترو مبحث مهم ما منابع مالی است و از استانداری میخواهیم که در این راستا کمک کند، زیرا نتیجه قطار شهری بیشتر برای اقشار کم درآمد است و توسعه آن میتواند هزینههای جانبی بسیاری را از دوش دولت کم کند که مهمترین آن یارانه سوخت است.
وی بیان کرد: امسال ۳۰ هزار میلیارد تومان اوراق مشارکت برای شهرداریها در نظر گرفته شده است که ۷۰ درصد آن برای سامانههای ریلی مصرف میشود؛ ما ۵,۸۰۰ میلیارد تومان آن را درخواست داریم و وزارت کشور نسبت به این موضوع و افزایش آن توجه داشته باشد.
مدیرعامل سازمان قطار شهری اصفهان و حومه گفت: پرداخت عوارض آلایندگی و اختصاص درصدی از آن به قطار شهری اقدام بسیار مهمی است که لازم است استانداری اصفهان پیگیریهای لازم را انجام دهد و در اختیار شهرداری قرار گیرد.
به گزارش ایمنا، بیستوهفتمین جلسه مشترک مدیران شهری و استانی با موضوع پیگیری روند احداث خط دو قطار شهری اصفهان با حضور استاندار اصفهان، نمایندگان مجلس و مدیران شهری دنبال شد.
نظر شما