به گزارش خبرگزاری ایمنا از آذربایجان شرقی، روحالله رشیدی ظهر امروز _سهشنبه پانزدهم آبان_ در جلسه کمیسیون عمران، حملونقل و ترافیک شورای اسلامی شهر تبریز اظهار کرد: بنا بر درخواست از معاونت فنی و عمرانی شهرداری تبریز مقرر شد در خصوص بهسازی پلها و تقاطعهای غیرهمسطح که در ردیفهای بودجه آمده، گزارشی ارائه شود که این موضوع را از اول شورای ششم، متناوبا پیگیر بودیم.
وی افزود: تمام مشخصات ابنیه که ساخته میشود، در سامانه بی ام اس، ثبت و آرشیو میشود.
مهیار بابازاده، مدیر مقاومسازی و نگهداری ابنیه و تأسیسات معاونت فنی و عمرانی شهرداری تبریز نیز تصریح کرد: از زمان تصدی این سمت، صفر تا صد مقاومسازی و نگهداری برعهده بنده است. در قراردادهای جدید، شرکت نمودار کنار گذاشته شد و مشارکت با شرکتهای دارای گرید، آغاز شد.
وی عنوان کرد: مدیریت پلها، بحث مهمی است، به نحوی که تمام مقاومت، باید سیستماتیک باشد. عدم وجود فهرست بهای مقاومسازی است که در حال حاضر، بزرگترین مشکل ما است.
مدیر مقاومسازی و نگهداری و نگهداری ابنیه و تأسیسات معاونت فنی و عمرانی شهرداری تبریز تصریح کرد: بنا به تجربه، در محدوده خود تغییراتی انجام دادم. نیاز به مقاومسازی در مرحله اول، با بازرسی چشمی انجام میشود.
بابازاده در خصوص سامانه ثبت مشخصات پلها موسوم به بی ام اس، اظهار داشت: این سامانه، مشخصات و شناسنامه پلها را ارائه میدهد که این سامانه، هماکنون فعال نیست زیرا با سازمان فناوری ارتباطات در مورد سامانه بی ام اس، به مشکل برخورد کردهایم.
محمدرضا کاظمی، مدیرعامل سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری تبریز در گفتوگوی تلفنی با رئیس کمیسیون در خلال جلسه، اظهار کرد: در سالهای گذشته، یک سامانه قدیمی وجود داشت ولی معاونت فنی و عمرانی شهرداری تبریز خواستار امکانات دیگری از این سیستم شد. تصمیمگیرنده، معاونت فنی و عمرانی شهرداری تبریز است.
بر اساس آمار گزارش شده، عملکرد پروژههای مطالعاتی سال ۱۴۰۳ مرتبط با مقاومسازی در منطقه مرکز، ۱، ۳، ۴، ۵، ۸ و ۱۰ تبریز انجام شده و برخی پروژهها در مرحله عقد قرارداد با شرکت مشاور است.
در انتهای جلسه، گزارش کارکرد پروژههای واگذار شده طبق ماده ۶۹ ماده واحده و تبصرههای بودجه مصوب سال ۱۴۰۳ و ماده ۷۲ بودجه مصوب سال ۱۴۰۳ بررسی شد.
نظر شما