به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از ایندیپندنت (The Independent)، مارک زاکربرگ مدیرعامل متا، در جدیدترین گزارش خود از برنامهریزی برای افزودن فید جدیدی در فیسبوک و اینستاگرام خبر میدهد: بهصورت اختصاصی محتوای تولیدشده با هوش مصنوعی را به کاربران ارائه کند.
وی اظهار کرد: امیدوارم این فید بتواند دستهبندی جدیدی از محتوا را به کاربران ارائه دهد.
وی افزود: در نظر داریم محتوای تازهای ایجاد کنیم که به کمک هوش مصنوعی تولید یا خلاصه شده باشد یا محتوای موجود را به شکلی جذابتر گردآوری کند. این امر میتواند در آینده برای فیسبوک، اینستاگرام و حتی تردز، بسیار هیجانانگیز باشد.
به گفته زاکربرگ، هوش مصنوعی نه تنها به تولید محتوای جدید کمک میکند، بلکه موجب افزایش میزان زمانی شده که کاربران در این پلتفرمها صرف میکنند. بر اساس اعلام شرکت متا، بهبودهای اعمالشده در الگوریتم هوش مصنوعی باعث افزایش ۸ درصدی زمان استفاده کاربران از فیسبوک و افزایش ۶ درصدی زمان حضور آنها در اینستاگرام شده است.
وی تاکید کرد که این افزایش تعامل کاربران به شرکت کمک کرده تا از پیشبینیهای تحلیلگران برای درآمد سهماهه خود فراتر رود. در گزارش مالی جدید متا آمده است که درآمد سهماهه سوم این شرکت به ۴۰.۵۹ میلیارد دلار رسیده که نیم میلیارد دلار بالاتر از تخمینها است، همچنین سود سهماهه سوم این شرکت ۶.۰۳ دلار به ازای هر سهم اعلام شده که از پیشبینیها فراتر رفته است.
در عین حال، بهرغم شکست تحلیلها و دستاوردهای مالی، سهام متا در معاملات پس از ساعات کاری با کاهش مواجه شد. زاکربرگ در ادامه جلسه گزارش مالی عنوان کرد: ما نمیدانیم کدام بخش از این سرمایهگذاریها بهطور کامل موفق خواهد بود، اما با توجه به نتایج فعلی، برخی از ایدهها امیدبخش به نظر میرسند.
شرکت متا که بخش عمده درآمدش را از تبلیغات آنلاین به دست میآورد، امیدوار است با تمرکز بر هوش مصنوعی بتواند تعامل کاربران را در پلتفرمهای خود افزایش دهد و نقش مؤثرتری در تجربه دیجیتال کاربران ایفا کند.
نظر شما