احمدرضا مصور در گفتوگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به ورودیهای کلانشهر اصفهان اظهار کرد: ساماندهی این ورودیها از گذشته در دستور کار مدیران شهری اصفهان بوده است و در دورهای که «مهدی جمالینژاد» شهردار وقت اصفهان بود، برنامهای برای طراحی محورهای ورودی شهر اصفهان با تعداد حدود ۱۲ محور آغاز شد.
وی افزود: در طرح مورد نظر، هدف این بود که ورودیهای شهر متناسب با شأن و هویت تاریخی اصفهان باشد؛ این موضوع از همان زمان مطرح بود و همچنان ادامه دارد.
رئیس کمیسیون حقوقی، برنامهریزی و پایش مصوبات شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه یکی از این محورها، مسیر تشریفات جاده فرودگاه اصفهان بود که در حال حاضر نام آن به «بزرگراه شهید رئیسی» تغییر کرده است، تصریح کرد: در دوره کنونی بخشی از این پروژه آغاز شده که شامل احداث زیرگذر حصه است و امیدواریم بهزودی بهرهبرداری شود؛ با توجه به افزایش هزینهها اجرای چنین پروژههایی بسیار پرهزینه شده است، اما چارهای جز پیشبرد آنها وجود ندارد.
مصور خاطرنشان کرد: از دیگر محورهای ورودی شهر محور اصفهان-تهران است که شامل پل شهید هنیه (یا پل معلم که پیشتر شریعتی نامیده میشد) میشود؛ در طرح کلان محورهای ورودی اصفهان ایده بر این بود که تمام این محورها نماد پیدا کند.
وی اضافه کرد: بهعنوان نمونه همانطور که میدان استقلال در ورودی جاده قدیم تهران-شاهینشهر نمادی خاص دارد، بنابراین برای این ۱۲ محور نیز تصوری مشابه وجود داشت که بهدلیل شرایط اقتصادی بسیاری از این طرحها به تعویق افتاد و اجرای آنها در قالب برنامههای کلان پنجساله شهرداری در نظر گرفته شده که طی سالهای گذشته چند بار بازبینی و تکرار شده است.
رئیس کمیسیون حقوقی، برنامهریزی و پایش مصوبات شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به رویکرد این طرحها تصریح کرد: بهطور مثال محور اصفهان-تهران یک محور تاریخی محسوب نمیشود، اما محور اصفهان-یزد سابقه تاریخی داشته است که تفاوتهایی در این زمینه دارد.
مصور بیان کرد: ورودی اصفهان از سمت شیراز نیز موقعیتی مدرن دارد که تاکنون کمتر به آن پرداخته شده است؛ هدف آن است که این محور نیز جلوهای از هویت اصفهان را به خود بگیرد.
وی گفت: در طرحهای گذشته مدیران شهر نیمنگاهی به بازآفرینی هویت تاریخی اصفهان در این محورها داشتند، اما بهدلیل هزینههای بسیار سنگین، اجرای آنها بهصورت کامل ممکن نشد.
نظر شما