اخذ کد دستگاه اجرایی برای ۹۵۰ دهیاری کشور

مدیرکل دفتر هماهنگی عمرانی و خدمات روستایی سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور گفت: امسال برای ۹۵۰ دهیاری در کشور کد دستگاه اجرایی اخذ شده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از مرکزی، اشکان جعفر کریمی عصر امروز _چهارشنبه نهم آبان_ در نشست هم‌اندیشی دهیاران و کارکنان دهیاری‌های استان مرکزی اظهار کرد: در صورتی‌که این دهیاری‌ها در انجام وظایف تعلل کنند، نمی‌توان برای دهیاری‌های دیگر که شرایط را دارند، کد دستوری اخذ کرد.

وی افزود: انتظار می‌رود دهیاری‌ها در مدیریت بهینه منابع، به‌ویژه در حوزه آب و پسماند، پیشگام و پیشرو باشند چرا که اجرای طرح‌های پایدار زیست‌محیطی می‌تواند تأثیرات مثبتی بر سلامت جامعه و افزایش بهره‌وری داشته باشد.

مدیرکل دفتر هماهنگی عمرانی و خدمات روستایی سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور تصریح کرد: در برنامه هفتم توسعه، پس از ۱۰ سال، کمیته تصویب طرح هادی مجدد به استانداری‌ها واگذار شده و این اقدام بسیار ارزشمند است.

کریمی با بیان اینکه شفافیت مالی و عملکرد شفاف باید در دهیاری‌ها مورد توجه جدی قرار گیرد، افزود: تسلط به قانون و عمل به آن از دیگر الزاماتی است که موجب می‌شود بسیاری از چالش‌ها و مشکلات به وجود نیاید.

وی ادامه داد: مدیریت پسماند از وظایف ذاتی دهیاری‌هاست که باید در تدوین بودجه، اعتبارات لازم را برای مدیریت پسماند در نظر گیرند.

مدیرکل دفتر هماهنگی عمرانی و خدمات روستایی سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور گفت: امسال برای ۹۵۰ دهیاری در کشور کد دستگاه اجرایی اخذ شده است.

کریمی با بیان اینکه یکی از اقدامات اساسی دهیاری‌ها، آگاهی بخشی به مردم در خصوص وظایف دهیاری‌ها است، گفت: دهیاری‌ها باید به مدیریت پسماند و آتش‌نشانی توجه ویژه داشته باشند و در گام نخست اعتبارات لازم اختصاص یابد.

وی اضافه کرد: تفاهم‌نامه‌ای با بنیاد مسکن امضا شده که ملاک عمل بسیاری‌ها از امور در روستاها است و در صورتی که کامل اجرا شود بخش عمده‌ای از مشکلات رفع خواهد شد.

مدیرکل دفتر هماهنگی خدمات روستایی کشور خاطرنشان کرد: مدیریت پسماند بر پایه سه اصل، کاهش زباله، استفاده مجدد و بازیافت است و پس از آن دفن پسماند مدنظر است اما متأسفانه به سه اصل کمتر توجه می‌شود و همه توجهات به دفن خلاصه می‌شود.

کد خبر 806124

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.