مجید تجملیان در گفتوگو با خبرنگار ایمنا در یزد با بیان اینکه در راستای راهاندازی منظومه خدمات یکپارچه یزد من در ذیل کمیسیون شهر هوشمند و بهبود روشها جلسات کمیته یزد من به صورت منظم برگزار شده است، اظهار کرد: در این نشستها وضعیت سامانههای مختلف منظومه خدمات یکپارچه یزد من پیگیری میشود.
وی افزود: در حال حاضر این سامانه در مرحله آزمایش سامانه توقف سنج حاشیه معابر، پارکومتر و سامانه توقفگاههای عمومی شهرداری یا پارکینگهای عمومی قرار دارد.
رئیس کمیسیون شهر هوشمند و بهبود روشهای شورای اسلامی شهر یزد ادامه داد: کمیته از وضعیت فرایند آزمایش این سامانهها رضایت ندارد که مقرر گشت کارگروه جهت راهبری فرایند آزمایش و به نتیجه رساندن این سامانهها تشکیل شود.
تجملیان در رابطه با سامانه ایافسی یا بخش پرداخت بهای بلیت اتوبوسها در سامانه یزد من گفت: نمایندگان سازمان حملونقل در جلسه حضور نداشتند اما گزارشها حاکی از این بود که کار شروع نصب دستگاه سختافزاری و پیکربندی آغاز شده است اما بهدنبال این هستیم که سرعت کار افزایش یابد.
وی تصریح کرد: بر اساس قولی که به شورای اسلامی شهر یزد داده شد، لازم است فرایند را تا پایان آبان ماه به مرحلهای رسانده باشیم که شهروندان یزدی بتوانند با استفاده از نرمافزار یزد من پرداخت بلیت اتوبوس شهری را داشته باشند.
عضو شورای اسلامی شهر یزد در رابطه با سامانه بازپس نیز خاطرنشان کرد: گزارشها حاکی از این است که اشکالاتی در یک ماه اخیر در سامانه به وجود آمده بود و شهروندان را نگران و گلایهمند کرده بود برطرف شده، مشکل خاصی نبوده و کار به خوبی در حال انجام است.
تجملیان در رابطه با دیگر سامانههای متصل به یزد من گفت: گزارشهای نسبتاً مطلوبی داده شده و بهزودی طبق گزارشی که سازمان فاوا و شرکت سهیم داده است، نگارش جدیدی از کاربری یزد من ارائه میشود که بهنظر میرسد رضایت بیشتری از مردم را جلب میکند.
وی ادامه داد: در راستای تبلیغ و معرفی سامانه یزد من، مدیریت ارتباطات و امور بینالملل شهرداری به همراه سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری یزد در تلاش هستند تا محتواهای آموزشی و فرهنگسازی یزد من را، در سطح شهر و در سطح فضای مجازی بیشتر از قبل طراحی و تولید کنند تا آن دسته از شهروندانی که تاکنون به یزد من نپیوستند از طریق این محتواها جلب شوند.
رئیس کمیسیون شهر هوشمند و بهبود روشهای شورای اسلامی شهر یزد گفت: در حال حاضر قریب به ۱۲۰ هزار نفر از شهروندان شهر یزد عضو منظومه خدمات یکپارچه یزد من هستند، امیدواریم در طی یک سال آینده به پوشش ۲۰۰ هزار تا ۲۵۰ هزار نفر نفر برسیم.
تجملیان ادامه داد: کمیته منظومه خدمات یکپارچه یزد من را یکی از فعالترین کمیتههای شهر یزد عنوان کرد و گفت: هر دو هفته یک بار جلسات خود را تشکیل داده تا پروژه فاخر و بزرگ منظومه خدمات یکپارچه یزد من را به خوبی هماهنگ و مدیریت کند و بخشهای مختلف شهرداری و بخشهای خارج شهرداری را در اتصال به این خدمات هماهنگ جلو ببرد.
نظر شما