سیاست‌گذاری‌ دوگانه بین مدارس دولتی و غیردولتی آسیب‌زا است

معاون وزیر آموزش و پرورش گفت: سیاست‌گذاری‌های دوگانه بین مدارس دولتی و غیردولتی آسیب‌زا است و فعالیت پرورشی و تربیتی تمام مدارس در یک تراز انجام شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از قزوین، احمد محمودزاده عصر امروز _چهارشنبه نهم آبان_ در جلسه شورای معاونان اداره‌کل آموزش و پرورش استان قزوین اظهار کرد: بخشی از جمعیت در حال تحصیل کشور در مدارس غیردولتی مشغول علم‌آموزی هستند که باید رشد تربیتی و پرورشی این دانش آموزان نیز مورد توجه ویژه قرار گیرد.

وی افزود: سیاست‌گذاری‌های دوگانه بین مدارس دولتی و غیردولتی آسیب‌زا بوده و فعالیت پرورشی و تربیتی تمام مدارس باید در یک تراز انجام شود و نباید بین فعالیت‌های پرورشی در مدارس دولتی و غیردولتی فاصله وجود داشته باشد.

رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی کشور با بیان اینکه دانش‌آموزان در شرایط امروز با انواع آسیب‌های اجتماعی روبه‌رو هستند، خاطرنشان کرد: اگر آموزش‌های تربیتی، فرهنگی و پرورشی به منظور ارتقای رشد و آگاهی آنها صورت نگیرد، آسیب‌های جدی برای دانش‌آموزان ایجاد می‌شود.

محمودزاده افزود: آموزش و پرورش در تعلیم و تربیت جوانان به عنوان یک نهاد فرهنگی و اجتماعی نقش بی‌بدیلی دارد، چرا که تمام جامعه دوران رشد و یادگیری خود را در مدارس می‌گذرانند و آنچه نظام آموزشی کشور ما را از سایر کشورها جدا می‌کند، موضوع پرورش و تربیت است.

وی ادامه داد: علاوه بر مسائل علمی و علم‌آموزی نظام تعلیم و تربیت توجه ویژه‌ای نیز به موضوعات پرورشی، تربیتی و فرهنگی دارد تا جایی که ۴۳ شاخصه سند تحول بنیادین آموزش و پرورش در حوزه تعلیم و تربیت دانش‌آموزان است.

کد خبر 806054

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.