شکایت ۵۲۵ میلیون دلاری گروه برزیلی از متا و تیک‌تاک

گروه حامی حقوق مصرف‌کننده در برزیل، با تنظیم شکایتی علیه واحدهای برزیلی تیک‌تاک، Kwai و متا، بیش از ۵۲۵ میلیون دلار خسارت به دلیل عدم ایجاد مکانیزم‌های حفاظتی مناسب برای خردسالان درخواست کرده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، گروه «مؤسسه دفاعی جمعی» در برزیل، شکایتی را علیه واحدهای برزیلی شرکت‌های تیک‌تاک، Kwai و متا تنظیم کرده و بیش از ۵۲۵ میلیون دلار خسارت مطالبه کرده است.

این گروه اعلام کرده که علت شکایت، کوتاهی این شبکه‌های اجتماعی در ایجاد مکانیزم‌هایی برای جلوگیری از استفاده بی‌رویه خردسالان از این پلتفرم‌ها و حفاظت از سلامت روانی کودکان و نوجوانان است.

یکی از اعضای مؤسسه دفاعی جمعی اظهار کرد: با توجه به رشد روزافزون استفاده خردسالان از شبکه‌های اجتماعی و آسیب‌های احتمالی روانی ناشی از این پلتفرم‌ها، لزوم ساماندهی و وضع قوانین حفاظتی ضروری است. شکایت بر اساس مطالعات گسترده‌ای که آسیب‌های روانی شبکه‌های اجتماعی بر کودکان را نشان می‌دهد، تنظیم شده است.

شرکت متا، مالک شبکه‌های فیس‌بوک، اینستاگرام و واتس‌اپ، با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که این شرکت متعهد به فراهم آوردن تجربیات ایمن برای جوانان است و طی یک دهه گذشته بیش از پنجاه ابزار و ویژگی را برای حمایت از نوجوانان و والدین آن‌ها توسعه داده است.

متا به تازگی قابلیت «حساب نوجوان» را در اینستاگرام معرفی کرده که به‌زودی در برزیل راه‌اندازی می‌شود و محدودیت‌هایی را برای ارتباط نوجوانان در این پلتفرم اعمال خواهد کرد. در همین راستا، سخنگوی تیک‌تاک اعلام کرد که هنوز اطلاعی از پرونده شکایت دریافت نکرده است.

وی افزود: تیک‌تاک همواره به ایمنی کاربران خود، به‌ویژه خردسالان، توجه داشته و اقداماتی برای حفاظت از آن‌ها انجام داده است.

شبکه اجتماعی Kwai، با انتشار بیانیه‌ای تأکید کرد که ایمنی کاربران به‌ویژه خردسالان، از اولویت‌های اصلی این پلتفرم است. تنظیم این شکایت در حالی انجام شده که به‌تازگی بحث بر سر ساماندهی شبکه‌های اجتماعی و حفاظت از کاربران خردسال در برزیل شدت گرفته و با ورود ایلان ماسک، مالک «ایکس» و دادگاه عالی برزیل به این مسئله، توجه افکار عمومی و قانون‌گذاران برزیلی به این حوزه بیشتر شده است.

منبع: ایسنا

کد خبر 805566

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.