نوسازی متوازن بافت‌های فرسوده با اجرای برنامه هفتم پیشرفت

معاون وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر اینکه شرکت بازآفرینی شهری ایران، برنامه هفتم پیشرفت کشور را اساس کار خود قرار است،گفت: برنامه هفتم پیشرفت برای اجرایی کردن اسناد بالادستی یک بسته هم پیوند محسوب شده و نوسازی متوازن بافت‌های فرسوده را به دنبال دارد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از شرکت بازآفرینی شهری ایران، محمد آیینی در بیستمین جلسه شورای نوسازی مسکن این شرکت با بیان اینکه در بودجه ارائه شده به مجلس یکی از بخش‌های مورد تاکید رئیس جمهور در حوزه مسکن، بازآفرینی شهری است، اظهار کرد: این موضوع نویدبخش حمایت‌های بیشتر از این بخش و تسریع روند نوسازی بافت‌های فرسوده به شمار می‌رود.

مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران با اشاره به برنامه هفتم پیشرفت کشور، گفت: در شرکت بازآفرینی شهری ایران، این برنامه را اساس کار خود قرار داده‌ایم که برای اجرایی کردن اسناد بالادستی یک بسته هم پیوند محسوب شده و نوسازی متوازن بافت‌های فرسوده را در پی دارد.

دبیر ستاد ملی بازآفرینی شهری پایدار با اشاره اجرای طرح‌های مختلف بازآفرینی شهری در ادوار مختلف، افزود: در دوره‌ای نوسازی موضعی با مداخلات شهرداری و دولت و در دوره دیگر پروژه‌هایی در قالب محرک توسعه با مشارکت بخش خصوصی مدنظر بوده است. اما آنچه امروز به عنوان بازآفرینی شهری با توجه به شرایط زمینه‌ای ایران انجام می‌شود با نمونه آن در اروپای غربی تفاوت‌های ماهوی دارد. در اروپا موضوع زلزله چندان مطرح نیست و ساختمان‌های ۴۰۰ ساله هنوز سرپا هستند، اما در کشور ما بازآفرینی شهری رنگ و بویی از جنس مقاوم‌سازی دارد.

معاون وزیر راه و شهرسازی ادامه‌داد: چنانچه بهبود شبکه‌ها و زیرساخت‌های روبنایی و زیربنایی و بحث‌های فرهنگی- اجتماعی مورد توجه قرار نگیرد، بازآفرینی ناقص خواهد بود. در بازآفرینی شهری تقویت تاب‌آوری و توانمندسازی ساکنان از موارد بسیار مهم است و باید سطح خدمات روبنایی، زیربنایی و خدماتی به متوسط سرانه آن شهر برسد و همه این موارد باید هم زمان پیش برود.

آیینی در ادامه با اشاره به ابلاغ بسته تشویقی مختص بافت‌های فرسوده تاریخی، گفت: این بسته تشویقی یک تابوی تاریخی را شکست و یک گام بزرگ رو به جلو محسوب می‌شود؛ بنابراین همه باید کمک کنند تا این بسته محقق شود.

کد خبر 805397

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.