تقویت اقتصاد حمل و نقل ریلی، صنایع مرتبط با راه آهن را از رکود خارج می‌کند

مدیرعامل راه‌آهن گفت: اگر اقتصاد حمل و نقل ریلی تقویت شود، تمام صنایع مرتبط با راه‌آهن فعال شده و از رکود فعلی خارج می‌شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از راه‌آهن، جبارعلی ذاکری در نشست مدیران عامل شرکت‌های مالک لکوموتیو، بر تعامل راه‌آهن با شرکت‌های خصوصی صنعت ریلی تاکید و اظهار کرد: برای بقای صنعت ریلی ایجاد تحول در راه‌آهن الزامی است.

وی افزود: اقتصاد ضعیف حوزه مسافری راه‌آهن ناشی از پایین بودن نرخ بلیت در بخش مسافری، تمایل شرکت‌های خصوصی برای سرمایه گذاری را کاهش داده چرا که سرمایه گذاری در بخش ریلی برای آنها صرفه اقتصادی ندارد.

مدیرعامل راه‌آهن خاطرنشان کرد: به دنبال کاهش تمایل سرمایه‌گذاران به سرمایه‌گذاری در صنعت ریلی، تعداد واگن‌های مسافری در چندین ساله اخیر از ۲۲۰۰ واگن به کمتر از ۱۰۰۰ واگن رسیده است.

ذاکری تصریح کرد: باید خدمات بهتر با قیمت مناسب‌تر به مردم ارائه کنیم اما تعرفه پایین صنعت ریلی موجب می‌شود که نتوانیم خدمات دهی مناسبی داشته باشیم که این موضوع نارضایتی مردم را به دنبال دارد.

برنامه‌ریزی برای قطارهای باری، ظرفیت جابه‌جایی بار در شبکه ریلی را افزایش می‌دهد

وی با تاکید بر اینکه افزایش بهره‌وری در راه‌آهن در گرو برنامه‌ریزی قطارهای باری است، گفت: اگر تنها ۶۰ درصد قطارهای باری، برنامه‌ای شود ظرفیت جابه‌جایی بار در شبکه ریلی افزایش می‌یابد.

مدیرعامل راه‌آهن تصریح کرد: تمام اجزای صنعت ریلی مانند زنجیر به هم پیوسته هستند بنابراین افزایش تعامل و همکاری شرکت‌های ریلی با یکدیگر ضروری است و بقای صنعت ریلی در گرو تصمیم‌های درست است و تصمیمات ما در راه‌آهن باید به گونه‌ای باشد که تمام مجموعه ریلی از این تصمیم منتفع شوند.

مدیران عامل شرکت‌های مالک لکوموتیو نیز در این دیدار با بیان اینکه صنعت ریلی پیشران توسعه و پیشرفت کشور است، گلوگاه وضعیت فعلی حمل و نقل ریلی، را لکوموتیو و تأمین نیروی کشش بیان کرده و بر برون رفت از وضعیت فعلی، با بهبود وضعیت ناوگان موجود و بهره‌وری حداکثری تاکید کردند.

احیای مشوق‌های سرمایه گذاری که در قانون پیش بینی شده، اصلاح ساختار قراردادهای بهره‌برداری از لکوموتیو، توسعه مراکز تعمیراتی متناسب با نیاز و وضعیت موجود ناوگان کشش، بهره برداری حداکثری و مناسب از لکوموتیوهای بخش خصوصی، در نظر گرفتن ساز و کار مناسب برای خرید لکوموتیو جدید و اولویت حمل بارهای ریل پسند که ظرفیت حمل آن نیز وجود دارد از جمله پیشنهادات شرکت‌های مالک لکوموتیو برای بهبود وضعیت فعلی صنعت ریلی بود.

کد خبر 805284

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.