هفته‌ای جذاب، اما ناموفق برای مدعیان

کارشناسان فوتبال کشورمان بر این باور هستند که در هفته نهم رقابت‌های لیگ برتر شاهد برگزاری مسابقات مهیجی بوده‌ایم و تنها توقف سپاهان و استقلال از نکات ویژه این هفته است که البته شرایط طلایی پوشان نسبت به آبی‌ها کمی بهتر است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، هفته نهم رقابت‌های لیگ برتر روز گذشته به پایان رسید، در این هفته شاهد پیروزی مهم پرسپولیس برابر شمس آذر و صدرنشینی شاگردان گاریدو بودیم، همچنین تراکتور موفق به کسب نخستین پیروزی خانگی خود در فصل جاری مسابقات شد و آلومینیوم اراک را از پیش‌رو برداشت.

در سوی مقابل سپاهان و استقلال به عنوان مدعیان کسب عنوان قهرمانی نتایجی نه چندان مطلوب رقم زدند، چراکه طلایی پوشان در خوزستان و مقابل فولاد به تساوی دو بر دو رضایت دادند و آبی‌های پایتخت نیز با هدایت موسیمانه در لر آرنا با نتیجه سه بر یک مغلوب خیبر خرم‌آباد شدند.

وضعیت استقلال بهتر نخواهد شد

احمد جمشیدیان، کارشناس فوتبال درباره وضعیت تیم‌ها در هفته نهم لیگ برتر به خبرنگار ایمنا می‌گوید: در هفته نهم لیگ برتر شاهد برگزاری مسابقات جذابی بودیم و نخستین پیروزی خانگی تراکتور نیز در همین هفته اتفاق افتاد؛ همچنین دو تغییر بزرگ روی نیمکت‌های شمس‌آذر قزوین و خیبر خرم‌آباد رخ داد.

وی می‌افزاید: استقلال روند از دست دادن امتیاز را در پیش گرفته است و بر این باور هستم که آبی‌های پایتخت با حضور موسیمانه نیز موفق به کسب نتایج مطلوب نخواهند شد، چراکه آن‌ها از همان ابتدای فصل مشکلاتی داشته‌اند و به راحتی نمی‌توانند از بحران خارج شوند.

ملوان جای استقلال را گرفته است

این کارشناس فوتبال درباره وضعیت سپاهان تصریح می‌کند: سپاهان، تراکتور و پرسپولیس عملکرد خوبی داشتند و شاگردان مورایس به رغم اینکه می‌توانستند پیروز میدان باشند برابر فولاد به تقسیم امتیازات رضایت دادند.

وی ادامه می‌دهد: استقلال کمی از مدعیان فاصله گرفته و ملوان جای این تیم را در جدول گرفته است و از نظر من تراکتور، سپاهان و پرسپولیس تیم‌هایی هستند که برای قهرمانی نیم فصل خواهند جنگید.

هفته‌ای جذاب، اما ناموفق برای مدعیان

ذوب‌آهن تیم شایسته‌ای است

جمشیدیان با اشاره به عملکرد طلایی پوشان خاطر نشان می‌کند: سپاهان با تیم نخست جدول هم امتیاز است و در لیگ قهرمانان آسیا نیز شانس صعود از گروه خود را دارد، بر این باور هستم که در حال حاضر اتفاق ویژه‌ای روی نیمکت طلایی پوشان رقم نخواهد خورد و شاگردان مورایس همچنان با همین شیوه ادامه خواهند داد.

وی درباره ذوب‌آهن یادآور می‌شود: ذوب‌آهن یکی از تیم‌های خوب فصل جاری مسابقات است و تنها مشکلی که این تیم دارد، دریافت گل نخست است، چراکه آن‌ها هرگاه گل نخست را به ثمر رسانده‌اند به پیروزی و هرگاه اجازه گلزنی به رقیب خود داده‌اند به شکست نزدیک شده‌اند؛ بنابراین بزرگترین چالش گاندوها گل نخست است.

VAR شرایط را بهبود نبخشیده است

این کارشناس فوتبال پیرامون اشتباهات داوری اضافه می‌کند: وضعیت داوری‌ها با VAR بهتر نشده است و تنها می‌توان گفت تعدادی از داوران ما عملکرد بهتری دارند، در جدال‌هایی که از سیستم کمک داور ویدئویی استفاده شده است شاهد تأثیرگذاری ویژه VAR بوده‌ایم و این بازی‌ها نشان داده است چه تعداد آفساید، گل و اخراج به واسطه عملکرد ضعیف داوران در فوتبال ایران از بین می‌رود.

وی بیان می‌کند: رویه انتخابی VAR صحیح نیست و باید تمام ورزشگاه‌ها مجهز به سیستم کمک داور ویدئویی باشند، مرمت و بازسازی چمن ورزشگاه‌ها زمان‌بر است و به احتمال فراوان این شرایط برای نیم فصل دوم بهبود پیدا کند.

هفته‌ای جذاب، اما ناموفق برای مدعیان

گاریدو منطقه امن پرسپولیس را شکسته است

محمد برزگر، کارشناس فوتبال درباره هفته نهم لیگ برتر به خبرنگار ایمنا می‌گوید: در فصل جاری تمام تیم‌ها روی خود سرمایه گذاری کرده‌اند، پرسپولیس نیز فوتبال چشم‌نوازی را از خود ارائه می‌دهد و با توجه به نبود زیرساخت‌های مناسب که منجر به ایجاد بن‌بست‌های تاکتیکی برای قرمز پوشان شده است، شاگردان گاریدو فوتبال خوبی را به نمایش می‌گذارند.

وی می‌افزاید: بهترین ویژگی گاریدو شکستن منطقه امن بازیکنان است و این سرمربی به رغم کسب نتیجه لازم فرصت بازی را در اختیار تمام بازیکنان خود و به ویژه مهره‌های جوان قرار می‌دهد که همین موضوع منجر به افزایش انگیزه و شادابی بازیکنان شده است.

تمام تیم‌ها هزینه کرده‌اند

این کارشناس فوتبال درباره وضعیت استقلال خاطر نشان می‌کند: استقلال تیم قابل احترامی است و به عنوان یک کارشناس علاقه ندارم آبی پوشان را در چنین وضعیتی ببینم، چراکه هر چقدر تیم‌های باشگاهی عملکرد خوبی داشته باشند؛ وضعیت تیم ملی مطلوب‌تر خواهد بود.

وی ادامه می‌دهد: تمام تیم‌های لیگ برتر برای کسب نتیجه هزینه کرده‌اند و بازیکنان خارجی گمنام نیز نمایش قابل توجهی داشته‌اند؛ بعضی تیم‌ها برابر سرخابی‌ها عملکرد ویژه‌تری دارند و به طور کلی فصل جاری مسابقات از وضعیت مطلوبی برخوردار است.

سپاهان به شوک نیاز دارد

برزگر درباره وضعیت سپاهان عنوان می‌کند: سپاهان جزو تیم‌هایی است که بازیکنان بسیار خوبی را در اختیار دارد و از نظر من طلایی پوشان نیازمند یک شوک هستند؛ بدون تردید نمی‌توان برای این تیم از مسائل انگیزشی صحبت کرد، چراکه سپاهان از جمله تیم‌های منظم و ساختارمند فوتبال ایران است که در تمام رده‌ها مورد حمایت کارخانه فولاد مبارکه قرار دارد و بر این باور هستم که طلایی پوشان در این برهه تنها نیازمند یک شوک یا تغییر در کادرفنی هستند.

وی اضافه می‌کند: تراکتور هزینه بسیاری برای خرید بازیکن انجام داده است، اما به موفقیت این تیم خوشبین نیستم چراکه هواداران این تیم صبر و حوصله ندارند و زمانی که صبر تماشاگران نباشد تیم در کسب نتیجه ناموفق خواهد بود.

این کارشناس فوتبال بیان می‌کند: یکی از عوامل موفقیت پرسپولیس در فصل گذشته همبستگی و حمایت هواداران تا بازی پایانی بود و به همین دلیل اعتقاد دارم تراکتور به رغم در اختیار داشتن کادرفنی و بازیکنان خوب نمی‌تواند در قامت مدعی ظاهر شود.

هفته‌ای جذاب، اما ناموفق برای مدعیان

کد خبر 805255

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.