دبیر هفته کتاب به شکل سنتی انتخاب شده است

معاون فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به اینکه همواره مدیرعامل خانه کتاب مسئولیت دبیری هفته کتاب را بر عهده می‌گیرد، گفت: از قدیم‌الایام به این شکل بوده و این فرصتی برای ارزیابی مدیران است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، عبدالحسین کلانتری درباره چرایی انتخاب علی رمضانی به عنوان دبیر سی‌ودومین هفته کتاب به‌رغم انتظار ناشران و کتاب‌فروشان اظهار کرد: دبیر هفته به شکل سنتی و از قدیم‌الایام مدیرعامل مؤسسه خانه کتاب بوده است. تازه چهار یا پنج روز است که مسئولیت را بر عهده گرفتم، اجازه بدهید ارزیابی از مسئولان داشته باشم.

وی درباره ادامه تولید کاغذ ایرانی افزود: از روز اول که در معاونت فرهنگی مستقر شدم و با تأکیدی که وزیر فرهنگ (سیدعباس صالحی) داشتند و دارند، تمام سعی و تلاش من این بود که بتوانیم شرایطی را فراهم کنیم که تمام نهادها و سازمان‌هایی که در بحث کاغذ مسئولیت و دارای تکلیف هستند، بتوانند مسئولیت خود را ادا کنند تا بعد از آن بتوانیم شاهد رونق صنعت چاپ و نشر باشیم؛ اما هنوز زود و تازه ابتدای کار است.

معاون فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی درباره انتقال مدیریت کارگروه تولید کاغذ به وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: هیچ تصمیمی در این باره گرفته نشده است؛ کارگروه کاغذ مانند سابق به فعالیت خود را ادامه می‌دهد و قطعاً تقویت می‌شود و تمام متخصصان و کارشناسان و ذی‌نفعان به میز مذاکره باز می‌گردند، تا بتوانیم تصمیماتی بگیریم که بتواند موجب رونق صنعت چاپ شود.

کلانتری در پایان تاکید کرد که باتمام ذی‌نفعان و گروه‌های مرتبط با حوزه کتاب و نشر مذاکره خواهد کرد و برای این کار حوصله و فرصت وجود دارد.

کد خبر 805052

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.