حجتالله سلیمانی در گفتوگو با خبرنگار ایمنا در خوزستان اظهار کرد: بر اساس ضوابط ابلاغی وزارت کشور از شهریور سال گذشته مسئولیت و مدیریت حملونقل دانشآموزی به شهرداریها واگذار شد و به دلیل تأخیر در ابلاغ، مقرر شد از امسال این کار بر عهده شهرداریها باشد.
وی افزود: به شهرداریها تکلیف شده است همه متقاضیان سرویس مدارس در سامانه سپند ثبتنام کنند که این موضوع چند ماه اطلاعرسانی و تلاش برای ساماندهی سرویسها انجام شد.
معاون حملونقل و ترافیک شهرداری اهواز با بیان اینکه شاید چند شهر خوزستان تنها در زمینه حملونقل دانش آموزان ورود کردند اما شرایط کلانشهرها متفاوت است، خاطرنشان کرد: حدود ۲۳ هزار نفر به عنوان متقاضی سرویس در سامانه سپند ثبتنام کردند و تاکنون بیش از ۲۲ هزار و ۵۰۰ نفر از خدمات سرویس استفاده میکنند.
سلیمانی اضافه کرد: عده زیادی اطلاعات خود را در سامانه ثبت نکردند و به صورت شخصی در حال استفاده از سرویس هستند که این فرایند غیرقانونی است و در حال بازرسیها در این زمینه هستیم، ابتدا تذکر میدهیم و در صورت ادامه روند با همکاری پلیس راهور اعمال قانون میشود.
وی تاکید کرد: همه خانوادهها در این سامانه اطلاعات خود را ثبت کنند تا رانندگان نیز در این بستر خدمات را ارائه دهند، شاید به ظاهر نرخ مصوب سرویس مدارس نسبت به بازار آزاد کمتر است یا به ظاهر صرفه اقتصادی نداشته باشد، اما در حال تلاش هستیم تا با کمک اعضای شورای شهر لوایحی تصویب شود و خدماتی را به این رانندگان ارائه دهیم.
معاون حملونقل و ترافیک شهرداری اهواز گفت: در کنار حملونقل دانشآموزان عادی، تألیفی در خصوص حملونقل دانشآموزان استثنایی به شهرداریها واگذار شده است، البته باید منابع دولتی به این مهم اختصاص پیدا کند که تاکنون اختصاص داده نشده است.
سلیمانی اضافه کرد: در حال حاضر دو دستگاه ون به صورت رایگان در اختیار آموزش و پرورش استثنایی قرار داده شده است و در حال برنامهریزی برای تأمین دو دستگاه مینیبوس و یک دستگاه اتوبوس برای حملونقل این دانش آموزان هستیم.
وی گفت: این وسایل را در اختیار مدارس استثنایی قرار میدهیم تا هیچ دانشآموزی جامانده از تحصیل به دلیل مسئله حملونقل نداشته باشیم.
نظر شما