ترکیب هیئت نظارت بر رفتار نمایندگان تغییر کرد

با رای نمایندگان مجلس شورای اسلامی ترکیب هیئت نظارت بر رفتار نمایندگان تغییر کرد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز _یکشنبه ششم آبان_ ماده «۱» طرح اصلاح موادی از قانون نظارت مجلس بر رفتار نمایندگان را تصویب کردند.

«ماده ۱- در هر دوره مجلس شورای اسلامی حداکثر سه ماه پس از افتتاح مجلس، هیئت نظارت مجلس بر رفتار نمایندگان که از این پس «هیئت» نامیده می‌شود، مرکب از افراد زیر تشکیل می‌گردد:

الف- شش نفر از نمایندگان به انتخاب مجلس

ب- یک نفر از اعضای ثابت کمیسیون اصل نودم قانون اساسی از بین داوطلبان عضویت در هیئت، به انتخاب مجلس

پ- یک نفر از اعضای کمیسیون قضائی و حقوقی از بین داوطلبان عضویت در هیئت، به انتخاب مجلس

ت- یکی از نواب رئیس به انتخاب هیئت رئیسه مجلس برای هر سال

تبصره ۲- اعضای هیئت رئیسه مجلس به‌جز نواب رئیس، نمی‌توانند به عضویت هیئت درآیند. در صورتی که هر یک از اعضای هیئت به عضویت هیئت رئیسه مجلس انتخاب شود، عضویت وی در هیئت لغو و فرد جایگزین مطابق فرآیند این ماده انتخاب می‌شود. نصاب انتخاب اعضای هیأت در مجلس، اکثریت نسبی نمایندگان حاضر است.

تبصره ۳- هیئت از بین اعضای خود یک رئیس، یک نایب‌رئیس، یک دبیر و یک سخنگو انتخاب می‌کند.

تبصره ۴ در صورت غیبت غیرموجه هر یک از اعضای انتخابی در سه جلسه متوالی و یا یک‌چهارم جلسات متناوب در مدت شش ماه، یا ضرورت تغییر هر یک از اعضای هیئت به تشخیص اعضای جلسه فرد جایگزین مطابق این ماده انتخاب می‌شود.

همچنین نمایندگان مجلس با پیشنهاد الحاق یک بند به ماده ۱ موافقت کردند که بر اساس آن، «مسئول اجرای این ماده و تشکیل هیئت با مهلت مقرر در ترکیب مذکور با هیئت رئیسه مجلس است.»

کد خبر 804911

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.