۳ نفر از متهمان پرونده «کینگ مانی» محکوم به حبس طولانی شدند

رئیس کل دادگستری استان تهران از صدور رأی بخش دوم پرونده کثیرالشاکی موسوم به «کینگ مانی» و محکومیت سه نفر دیگر از متهمان به حبس‌های طولانی مدت خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از مرکز رسانه قوه قضائیه، علی القاصی‌مهر درباره پرونده کثیرالشاکی موسوم به «کینگ مانی» اظهار کرد: بر اساس رأی صادره در بخش اول پرونده یادشده، سه نفر از اشخاص حقیقی و یک شخص حقوقی متهم در این پرونده به اتهام اخلال در نظام اقتصادی کشور از طریق مشارکت در کلاهبرداری شبکه‌ای با ایجاد رمز ارز جعلی به نام «کینگ‌مانی» و توزیع آن میان مردم، محکومیت یافتند.

وی افزود: از این تعداد، سه نفر از اشخاص حقیقی به حبس‌های طولانی مدت محکوم شدند و شرکت «بادران گستران» به ممنوعیت از فعالیت شغلی با استفاده از هرگونه رمز ارز به مدت دو سال محکوم شد.

رئیس کل دادگستری استان تهران ادامه داد: رسیدگی به بخش دوم این پرونده نیز با ۲ هزار نفر شاکی در دادگاه ویژه رسیدگی به جرایم اقتصادی در دستور کار قرار گرفت و پس از برگزاری جلسات دادرسی، استماع اظهارات طرفین، بررسی ادله و مستندات موجود در پرونده و گزارش ضابطان، در نهایت دادگاه پس از انجام بررسی‌های تخصصی لازم مبادرت به صدور رأی کرد.

القاصی‌مهر گفت: بر اساس دادنامه صادره در خصوص بخش دوم پرونده مزبور، سه نفر دیگر از متهمان با در نظر گرفتن میزان مداخله در وقوع جرم، به اتهام اخلال در نظام اقتصادی کشور از طریق مشارکت در کلاهبرداری شبکه‌ای از طریق ایجاد رمز ارز جعلی به نام کینگ مانی و توزیع رمز ارز جعلی بین مردم و ساخت کارت فاقد اعتبار و دریافت وجه در ازای آن به حبس‌های طولانی مدت محکوم شدند.

وی افزود: همچنین دادگاه با توجه به نظریه کارشناسی و در نظر گرفتن استدلال و ادله موجود در پرونده، متهمان نامبرده را به پرداخت معادل یورویی مطالبات شکات با احتساب ارزش ریالی ارز مذکور در زمان اجرای حکم محکوم کرد که این رأی ظرف ۲۰ روز پس از ابلاغ قابل واخواهی در دادگاه خواهد بود.

رئیس کل دادگستری استان تهران اضافه کرد: بر اساس دادنامه صادره همچنین مقرر شد تا در راستای ماده ۲۱۵ قانون مجازات اسلامی تمام رمزارزهای کینگ مانی بدون مالیت مورد حکم به نحو مقتضی برای معدوم شدن، هم‌زمان با اجرای حکم در زمان اجرا در اختیار واحد اجرای احکام قرار گیرند.

القاصی‌مهر اظهار کرد: در خصوص اتهام متهمان دایر بر «ساخت کارت فاقد اعتبار» نیز مراتب برای تکمیل تحقیقات به دادسرا اعاده شد تا پس از تکمیل تحقیقات فرایند رسیدگی در دادگاه دنبال شود.

پرونده موسوم به کینگ مانی با حدود ۵ هزار شاکی و کلاهبرداری بیش از ۱۰۷ میلیون یورویی از پرونده‌های کثیرالشاکی در دستگاه قضائی به شمار می‌رود که رسیدگی به آن از خرداد ۱۴۰۲ در مجتمع قضائی ویژه رسیدگی به جرایم اقتصادی آغاز شد؛ این پرونده هشت متهم اصلی داشت و کیفرخواست آن با عنوان اتهامی «اخلال عمده در نظام اقتصادی کشور» صادر شده بود.

کد خبر 804878

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.