اجازه نمی‌دهیم قطار پرسرعت حرکت‌های عمرانی در استان اصفهان کند شود

استاندار اصفهان گفت: اجازه نمی‌دهیم قطار پرسرعت حرکت‌های عمرانی در استان با موضوعات غیرفنی و غیرتخصصی کند شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، مهدی جمالی‌نژاد صبح امروز _یکشنبه هفتم آبان_ در مراسم تکریم و معارفه معاونان استاندار اصفهان ضمن قدردانی از سیدرضا مرتضوی، از وی به عنوان استانداری لایق و سخت‌کوش نام برد و اظهار کرد: در مدتی که در وزارت کشور فعالیت کردم، می‌دیدم که ایشان با دلسوزی کارها را به پیش می‌برد و باید از او تشکر کنم.

وی افزود: خدمت در دولت شهید رئیسی و دولت مردمی ایشان شیرینی خاصی داشت که من نیز توفیق خدمت در این دولت را داشتم، از حسن اعتماد دولت جدید و رئیس‌جمهور نیز تشکر می‌کنم.

استاندار اصفهان عنوان کرد: چیزی که همیشه دغدغه آن را داشته‌ام وفاق و همدلی بود، شاید نقطه کوری که همیشه به‌دنبال آن بوده‌ام همان وفاق و همدلی باشد و احساس می‌کنم اکنون فرصتی است که به آن بپردازم.

وی گفت: اصفهان همیشه پایگاه فکری و تمدنی بوده و در سه دوره پایتخت کشور بوده است و برای کشور دارای زیرساخت‌های تمدنی مکتب‌ساز و الهام‌بخش بوده است، اصفهان در فرهنگ و ادب و معماری بسیار زبان‌زد است و ظرفیت‌های گردشگری فراوانی دارد، این استان دارای میراث ملموس و ناملموس زیادی است و تمام گونه‌های گردشگری را می‌توان در این استان دید.

جمالی‌نژاد ادامه داد: ظرفیت‌های عظیم صنعتی از فولاد تا فرش ماشینی و بنگاه‌های اقتصادی همه ظرفیت‌های زیادی است که در استان اصفهان وجود دارد و قرار است اولین کریدور علم و فناوری در این استان ایجاد شود، این استان در حوزه‌های دینی، دانشگاه‌های مادر و مؤسسات آموزش عالی ظرفیت‌های خوبی دارد که به اقتصاد دانش‌بنیان دامن می‌زنند.

وی گفت: با وجود همه ظرفیت‌های ارزشمند می‌بینیم چالش‌ها و نقاط ضعف وجود دارد، با وجود ۲۹ سال سابقه کار در این استان و کشور ملاحظه کرده‌ام که ابرچالش‌های فراوانی در استان اصفهان وجود دارد، به‌طوری‌که این استان یک‌پنجم چالش‌های کشور در حوزه آسیب‌های اجتماعی را دارا است.

استاندار اصفهان یادآور شد: در بحث تنش‌های آبی، ریزگردها، مسائل محیطی زیستی همه را در این استان می‌بینم و با وجود مشکلات خارجی و تحریم‌های ظالمانه همدلی و همراهی ما در حوزه‌های درون‌استانی و برون‌استانی کم بوده است که شعار وفاق در این زمینه بسیار کمک‌کننده است و بر همین اساس معاونان را نیز مشخص کرده‌ام.

جمالی‌نژاد ادامه داد: اگر قرار است وفاق اتفاق بیفتد باید در راستایی باشد که مشکلات اصفهان را حل کند چرا که دیگر وقت آزمون و خطا نیست و بنابراین لازم بود مجرب‌ترین افراد از بین مدیران استان در معاونت‌ها منصوب شوند.

وی در خصوص دلیل جدا شدن معاونت امنیتی از معاونت سیاسی و اجتماعی در دولت چهاردهم گفت: شرایط استان و حجم مسائل مختلف آن این ضرورت را ایجاب کرد تا حوزه‌ها از یکدیگر تفکیک شوند و فرآیند خدمت رسانی تسهیل شود.

استاندار اصفهان ابراز کرد: یکی از استان‌هایی که زیرساخت‌های امنیتی دارد، اصفهان است، این استان در همه گزارش‌ها وضعیت هشدار داشته است بنابراین در این حوزه نیازمند ریشه یابی، بازاندیشی، بازخوانی و بازآفرینی ساز و کارهای مدیریت اجتماعی استان هستیم.

وی گفت: مردم از حرف‌های تکراری و سیاسی خسته اند و از مسئولین و دولت چهاردهم فقط انتظار کار و تلاش دارند، بر همین اساس اجازه نمی‌دهیم قطار پرسرعت حرکت‌های عمرانی در استان با موضوعات غیرفنی و غیرتخصصی کند شود.

جمالی‌نژاد با تاکید بر حذف گلوگاه‌های فساد توسط مسئولان جدید، ابراز کرد: تغییر مدیریت‌ها مانند دوی امدادی است و مدیران جدید باید انگیزه و همت شأن افزون‌تر باشد چرا که اگر سریع‌تر و بهتر عمل نکنند، تغییری ایجاد نخواهد شد.

کد خبر 804807

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.