بررسی حمله تجاوزکارانه رژیم صهیونیستی به ایران در گفت‌وگوی تلفنی آستین با گالانت

وزیر دفاع آمریکا در گفت‌وگوی تلفنی با وزیر جنگ رژیم صهیونیستی ضمن بررسی حمله تجاوزکارانه این رژیم به ایران گفت که این حمله باید پایان حملات متقابل دو طرف باشد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، لوید آستین در جریان این تماس تلفنی با یوآو گالانت با نادیده گرفتن تجاوز رژیم صهیونیستی علیه ایران مدعی شد که ایران نباید پاسخ اسرائیل را بدهد.

وزیر دفاع آمریکا در ادامه این تماس تلفنی با وزیر جنگ رژیم صهیونیستی درباره فرصت‌هایی که در حال حاضر برای استفاده از دیپلماسی برای کاهش تنش‌ها در منطقه وجود دارد گفت‌وگو و تبادل نظر کرده است.

آستین در این گفت‌وگوی تلفنی اظهار امیدواری کرده است که اکنون با استفاده از ابزار دیپلماسی می‌توان با برقراری آتش‌بس در غزه، اسرا را آزاد کرد همچنین با دست یافتن به یک توافق در لبنان، این امکان را برای غیرنظامیان در هر دو سوی خط آبی فراهم کرد تا سالم به خانه‌های خود بازگردند.

وزیر دفاع آمریکا در ادامه این گفت‌وگوی تلفنی تاکید کرده است که ایالات متحده برای دفاع از نیروهای خود، تأسیسات و شرکای آمریکا در منطقه کاملاً آماده است و مصمم است که مانع از سوءاستفاده هر بازیگری از تنش یا گسترش درگیری‌ها در منطقه شود.

ارتش رژیم صهیونیستی در حالی مدعی شده که «اهدافی در ایران را با موفقیت هدف قرار داده» که قرارگاه پدافند هوایی با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد: «این رژیم جعلی بامداد امروز در اقدامی تنش‌زا، نقاطی از مراکز نظامی در استان‌های تهران، خوزستان و ایلام را مورد هجوم قرار داده که ضمن رهگیری و مقابله موفق توسط سامانه یکپارچه پدافند هوایی کشور با این اقدام تجاوزکارانه، آسیب‌های محدودی به برخی نقاط وارد شده که ابعاد این حادثه در دست بررسی است.»

تعداد قابل توجهی از موشک‌ها رهگیری شد

ستاد کل نیروهای مسلح نیز در اطلاعیه‌ای گفت: «به اطلاع ملت شریف و غیور ایران اسلامی می‌رساندف هواپیماهای دشمن صهیونی در تجاوزی آشکار و مغایر با قوانین بین‌المللی در بامداد امروز، شنبه، پنجم آبان‌ماه، با استفاده از فضای در اختیار ارتش تروریستی آمریکا در عراق در ۱۰۰ کیلومتری مرزهای ایران و از راه دور، تعدادی موشک دوربردِ هواپایه که دارای سر جنگی بسیار سبک در حدود یک‌پنجم کلاهک موشک‌های بالستیک ایرانی می‌باشد را به سمت برخی از رادارهای مرزی در استان‌های ایلام، خوزستان و اطراف استان تهران پرتاب نموده که در پی عملکرد به موقع پدافند هوایی کشور، خسارت محدود و کم اثری را وارد و چند سامانه راداری آسیب دیده که تعدادی بلافاصله ترمیم و برخی نیز در حال ترمیم هستند.

در این اقدام نامشروع و غیرقانونی، با آمادگی پدافند هوایی کشور تعداد قابل توجهی از موشک‌ها ردگیری و رهگیری شده و از ورود هواپیماهای دشمن به حریم هوایی کشور جلوگیری به عمل آمده است.

جمهوری اسلامی ایران ضمن محفوظ دانستن حق پاسخ قانونی و مشروع خود در وقت مقتضی، برقراری آتش بس پایدار در غزه و لبنان برای جلوگیری از کشتار مردم بی‌پناه و مظلوم را مورد تأکید قرار می‌دهد.

به دولت تروریست‌پرور و جنایتکار آمریکا که نقش محوری در حمایت و پشتیبانی همه‌جانبه از اقدامات مجرمانه رژیم صهیونی در برهم زدن امنیت منطقه دارد، هشدار داده می‌شود برای جلوگیری از گسترش درگیری و ناامنی در منطقه و کشتار مردم بی‌گناه به ویژه در غزه و لبنان این رژیم غیرقانونی و نامشروع را مهار نموده و خود و هم‌پیمانانش را در باتلاقی که آن رژیم اشغالگر ایجاد نموده است؛ بیش از این گرفتار ننماید.»

کد خبر 804772

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.